X

 افتتاح طرح آبرسانی به 13 روستای استان ایلام

در چهل و دومین پویش هر هفته الف-ب، ایران، امروز سه شنبه مورخ 5/12/99 مراسم افتتاح و بهره برداری از آبرسانی به 13 روستای استان ایلام با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد و 118 میلیون ریال از طریق ویدئوکنفرانس با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو برگزار گردید.
ﺳﻪشنبه، 05 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام  پیرامون اجرای طرح آبرسانی پایدار به 13 روستا در استان گفت: با اجرای این طرح بیش از  7هزار و 118 نفر از روستاییان در استان ایلام  از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

دکتر نوراله تیموری اطلاعات فنی این پروژه های را شامل: بهسازی 3 دهنه چشمه ،  احداث مخازنی به حجم 1080 متر مکعب ، احداث ایستگاه‌های پمپاژ به ظرفیت 9 لیتر بر ثانیه، اجرای لوله‌گذاری خطوط انتقال به طول 9050متر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول22.552 متر و  نیرورسانی به طول 300 متر دانست.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان قرار دارند.

دکتر نوراله تیموری  با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است گفت : برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 103 میلیارد و 118 میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: عواملی مانند پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن مسیرهای ارتباطی، تامین پایدار آب شرب روستاییان را با چالش مواجه می‌نماید که با تلاش صنعتگران آبفا در استان سعی بر غلبه بر این گونه مشکلات شده تا روستاییان در هر نقطه از استان دسترسی پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی داشته باشند.

در این مراسم، سرپرست استانداری ایلام با تقدیر از فعالیت های مجموعه وزارت نیرو در استان از جمله بهره برداری از تصفیه خانه آب شهرستان ایوان، بهره برداری از سد گلال و .... خواستار تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار وزارت نیرو در استان شد.

دکتر نوزری افزود: ارکواز ملکشاهی یکی از شهرهای استان است که با کمبود آب مواجهه است طرح آبرسانی از سد ایلام  به شهر ملکشاهی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی ، تکمیل فاضلاب شهر ایلام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و  افزایش کمی و کیفی آب شهر ایلام از جمله طرح هایی هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولین وزارت نیرو می باشد  و مجموعه استانداری  ایلام نیز تمام تلاش خود را در جهت تسریع در اجرای این پروژه مبذول خواهد نمود.

 

 

 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری