X
نشست مشترک شرکت آبفای فارس و مدیرکل آموزش و پرورش این استان

 نشست مشترک شرکت آبفای فارس و مدیرکل آموزش و پرورش این استان

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس به دعوت مدیر کل اداره آموزش و پرورش این استان در نشست تصویری با مدیران امور آبفا و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان فارس، شرکت کرد.
شنبه، 04 بهمن 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، در راستای پیشبرد اهداف مشترک و رفع موانع بین دستگاهی، برنامه ریزی و اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و آموزشی و همچنین ایجاد ظرفیت های نو در مسیر تحقق اهداف آموزشی در توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب ، علی بوستانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس به اتفاق جمعی از مدیران مرتبط در ششمین جلسه ی هفتگی فرهاد اسماعیلی مدیر کل اداره ی آموزش و پرورش استان فارس با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان که به صورت مجازی ( تصویری ) در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید، شرکت نمود و به بحث و تبادل نظر در خصوص چالش های مشترک در حوزه ی آب شرب مدارس استان و همچنین چگونگی گسترش فعالیت های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف آب در مدارس پرداخت.
گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است ، در این جلسه مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ، انعقاد تفاهمنامه ی همکاری بین دو دستگاه در تیر ماه سال جاری را رویدادی میمون و مبارک توصیف نمود و نسبت به اثرات مثبت آن ابراز امیدواری کرد. وی خواستار مشارکت همگانی تمام اقشار جامعه به منظور نیل به اهداف مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی شد و تنها راه مدیریت شرایط کنونی را مدیریت مصرف و تقاضای آب و همچنین صرفه جویی در مصرف عنوان نمود. بوستانی در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به بافت فرهنگی مردم این استان، بستر سازی فرهنگی در میان اقشار تحت آموزش جامعه که همان دانش آموزان هستند، بسیار مهم و اثر بخش است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی در همین راستا اضافه نمود : دستیابی به تعادل نسبی در حوزه ی عرضه و تقاضای آب یک اصل اساسی است که جز با اقدامات گسترده ی فرهنگی و ایجاد نظام جامع مدیریت توزیع و مصرف میسر نخواهد شد. مدیریت مصرف باید به باور عمومی جامعه تبدیل شود و در این بین همه ی اقشار جامعه باید احساس مسئولیت کنند. مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه با ارائه ی گزارشی جامع از سابقه ی اقدامات فرهنگی مشترک با ادارات آموزش و پرورش شهرهای استان در مدارس ، گفت: طی سنوات اخیر علاوه بر برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی آموزشی در مدارس و توزیع اقلام مختلف آموزشی و تبلیغی در میان دانش آموزان، تعداد قابل توجهی شیر پدالی و اقلام کاهنده ی مصرف که به صورت مشترک با اداره ی کل آموزش و پرورش استان تهیه و در مدارس استان توزیع و نصب گردیده است که بحمدالله طبق گزارش های واصله از بازخورد این اقدام بسیار راضی هستیم. وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید نیز با بودجه ی مصوب برای گسترش نصب اقلام کاهنده ی مصرف و جذب اعتبارات بیشتر در این خصوص ، گام های موثر و بلند تر دیگری در حوزه ی مدیریت مصرف آب در مدارس استان برداشته شود. علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه با همه گیری ویروس منحوس کرونا در کشور و بالطبع در استان فارس، بسیاری از فعالیت های فرهنگی رو در رو با دانش آموزان را نمی توانیم انجام دهیم، اظهار داشت: روش ها باید تغییر یابد و با تشکیل کارگروه های مشترک فرهنگی ، آموزشی و علمی بین دو دستگاه اصول آموزشی موثری تهیه، تدوین و به اجرا گذاشته شود.
گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است ، در ادامه ی این نشست تصویری فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس نیز طی سخنانی ضمن ابراز رضایت متقابل از ایجاد زمینه ی این نشست صمیمانه ، امضاء تفاهمنامه ی همکاری بین شرکت آبفا استان فارس و اداره ی آموزش و پرورش این استان را بسیار مثبت ارزیابی نمود و بحران کم آبی در کشور را یک دغدغه ی ملی توصیف کرد. وی با تأکید بر این قضیه که آموزش و پرورش می تواند در راستای رسالت خود شهروندان خوب و مسئولیت پذیری را پرورش و به جامعه تحویل دهد، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه عمومی فراگیر است که برای فرهنگ سازی در راستای اهداف مهم کشور و همینطور هدف والای این اقدام فرهنگی مشترک که امروزه یک ابر چالش ملی است، بستر مناسبی ایجاد می کند. وی خاطر نشان کرد: اگر این فرهنگ سازی ها در آموزش و پرورش باشد در جامعه فراگیر خواهد شد و طبعا نتیجه ی دلخواه را خواهد داشت. وی تصریح کرد: بدیهی است اگر دانش صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ مصرف بهینه ی آن در سنین کودکی در افکار انسان نهادینه شود، این فرهنگ سازی می تواند در آینده اثرات مطلوبی در جامعه داشته باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به شیوع بیماری کرونا و ویروس کووید 19 در کشور اشاره نمود و افزود: متاسفانه کشور ما پنجه در پنجه ی این ویروس منحوس دارد و استان پهناور فارس نیز از این حیث مستثنی نیست. آنچه مبرهن است تأثیر ملموس و فراگیر این بیماری بر بسیاری از سازو کارهاست که به نظر می رسد سیاست های کلی دولت نیز در راستای انجام معمول فعالیت های اجتماعی در سایه ی فاصله گذاری ها و ابزارهای پیشگیری است. وی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید براین مطلب که آموزش و پرورش استان فارس خود را در کنار شرکت آبفا فارس می بیند و اهداف مشترک بسیاری در بین این دو مجموعه وجود دارد، خواستار تعامل و همکاری بیشتر و تسریع در تشکیل کارگروه های اجرایی فرهنگی، آموزشی و علمی بین این دو دستگاه گردید.
گزارش روابط عمومی شرکت آبفا فارس حاکی است در ادامه ی این نشست مجازی، روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان به بیان چالشها و مشکلات خود در حوزه ی تأمین آب شرب مدارس و تعرفه های آب بها پرداختند که دو تن از مدیران معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا فارس حاضر در این نشست، پاسخ های تشریحی و مناسبی به ابهامات موجود ارائه دادند.
گفتنی است، پیش از این و همزمان با هفته ی صرفه جویی در مصرف آب ( یکم الی هفتم تیر ماه) تفاهم نامه ای فرهنگی آموزشی بین شرکت آبفا استان فارس و اداره ی آموزش و پرورش این استان ، به مدت 3 سال منعقد گردیده بود.

تصاویر
  • نشست مشترک شرکت آبفای فارس و مدیرکل آموزش و پرورش این استان
  • نشست مشترک شرکت آبفای فارس و مدیرکل آموزش و پرورش این استان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری