X
آبفای منطقه 2 تهران بیش‌ترین حجم شبکه فاضلاب را اجرا کرد

 آبفای منطقه 2 تهران بیش‌ترین حجم شبکه فاضلاب را اجرا کرد

مدیرعامل آبفای منطقه 2 تهران گفت: این شرکت در سال گذشته با اجرای حدود 30 کیلومتر شبکه فاضلاب، بیش‌ترین حجم فعالیت را در میان شرکت‌های آبفای مناطق شش‌گانه تهران داشته است.
دوشنبه، 27 فروردین 1397 | Article Rating

ناصر خلج کامرانی افزود: امسال نیز بر اساس برنامه با اجرای 15 کیلومتر شبکه جدید 13هزار انشعاب جدید فاضلاب به متقاضیان واگذار خواهد شد.
شرکت آبفای منطقه 2 شهر تهران به جمعیت حدود دو میلیون نفری این منطقه در وسعت 80 میلیون مترمربع خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهد و تاکنون 170هزار انشعاب آب در قالب 704 هزار واحد و 100 هزار انشعاب فاضلاب به متقاضیان منطقه واگذار شده است.
او با اشاره به محدودیت‌های این شرکت برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ادامه داد: این شرکت شامل سه ناحیه است که ناحیه یک آن در مرکز شهر تهران به طور عمده خدمات‌دهنده به واحدهای تجاری و اداری است.
خلج کامرانی با بیان اینکه مرکز شهر، تابلو شهر است، افزود: این منطقه از شهر به دلیل مرکزیت و قرارگرفتن در طرح ترافیک، دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است و پلیس بر اساس ماموریت‌های سازمانی در امر کنترل ترافیک در هنگام وقوع حادثه در شبکه به عوامل امدادی شرکت در ساعت‌های اوج ترافیک اجازه فعالیت نمی‌دهد و در اغلب موارد برطرف‌کردن حوادث به ساعت‌های پایانی شب موکول می شود.
به گفته خلج کامرانی طول شبکه فاضلاب این منطقه 903 کیلومتر است و افزون بر این 80 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب غیرفعال در این منطقه اجرا شده است که با رفع نقاط انفصال، این میزان شبکه نیز به بهره‌برداری می رسد.
مدیرعامل آبفای منطقه 2 تهران یکی از برنامه‌های این شرکت را کاهش هدررفت در شبکه توزیع آب اعلام کرد و افزود: میزان هدررفت آب در شبکه 1470 کیلومتری این منطقه اکنون حدود 20.2 درصد شامل 8.2 درصد تلفات واقعی و 12درصد تلفات ظاهری است که بر اساس برنامه چشم‌انداز سال 1400 این میزان باید به 17 درصد کاهش یابد.
او یکی از طرح های شرکت برای کاهش میزان هدررفت آب را تبدیل انشعاب‌های غیرمجاز به اشتراک‌های قانونی خواند و گفت: در سال گذشته تولید و توزیع آب در منطقه 2 شهر تهران سه درصد در مقایسه با سال 95 کاهش یافت اما با این وجود، درآمد شرکت بیش‌تر شد.
خلج کامرانی دلیل عمده افزایش درآمد شرکت را با وجود کاهش تولید و توزیع آب، تبدیل انشعاب‌های غیرمجاز به اشتراک قانونی از طریق ایجاد شبکه‌های جدید دانست و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب منطقه 2 شهر تهران هم برای کاهش هدررفت واقعی و هم برای کاهش هدررفت ظاهری شبکه برنامه‌هایی را اجرا می‌کند تا به هدف چشم‌انداز و رسیدن به تلفات 17درصدی شبکه در سال 1400 دست یابد.

تصاویر
  • آبفای منطقه 2 تهران بیش‌ترین حجم شبکه فاضلاب را اجرا کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری