X
سه حلقه چاه حفر و تجهیز می شود

 سه حلقه چاه حفر و تجهیز می شود

مدیر امور آب و فاضلاب نور و رویان گفت: در سال جاری به منظور تامین آب شرب شهرهای نور، رویان، ایزدشهر و چمستان تهیه زمین، حفر و تجهیز سه حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت.
دوشنبه، 27 فروردین 1397 | Article Rating

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس محمد یحیی پور در سخنانی به تشریح عملکرد این امور در سال گذشته پرداخت و افزود: در این مدت 8500 متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی انجام شد.

وی، با اشاره به حفر و تجهیز چاه شماره 3 پارک جنگلی با آبدهی 7 لیتر درثانیه، تصریح کرد: در این مدت چاه تیرکده رویان برای افزایش دبی به میزان 6 لیتردر ثانیه، چشمه نیف و چشمه بطاهرکلا شهر بلده نیز بهسازی شد.

مدیر امور آبفاشهری نور و رویان، تعویض الکتروپمپ چاه های شماره 1 بلده ، 2 پارک جنگلی و 2 کردآباد و پمپ دستگاه کلرزنی پارک جنگلی، بازسازی ایستگاه پمپاژ چاه شماره 1 چمستان و کلنگ زنی ساختمان اداری چمستان به مساحت 300 مترمربع را از دیگر اقدامات انجام شده در این امور دانست و اظهار داشت: به منظور تامین آب شرب مشترکین شهر چمستان مجوز حفر یک حلقه چاه در زمینی به مساحت 40 متر مربع نیز اخذ شد.

مهندس یحیی پور، با بیان اینکه منابع جدید شامل چشمه های قلندر و زردکمر در بلده برای جبران کمبود منابع تامین آب شرب شناسایی شد، گفت: به منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه در خشت سر برای تامین آب شرب با آبدهی 25 لیتر درثانیه زمینی به مساحت 400 متر توسط دهیار و اعضای شورای اسلامی اهدا وپس از حفر وتجهیز وارد مدار بهره برداری گردید.

وی، با اشاره به شست و شوی 40 کیلومتر شبکه توزیع و 8500 متر مکعب مخازن این امور ادامه داد: با تلاش همکاران آزمایشگاه، 5620 مورد کلرسنجی از شبکه توزیع ، 588 مورد آزمون میکروبی و38 مورد آزمون شیمیایی از از مخازن، منابع و شبکه توزیع انجام شد.

مهندس یحیی پور، به 467 مورد رفع اتفاقات در شبکه توزیع و 1244 مورد رفع اتفاقات در انشعابات اشاره کرد و افزود: در این مدت 653 فقره انشعاب با942 آحاد واگذار شد.

مدیر امور آبفاشهری نور و رویان، بازنگری مطالعات طرح فاضلاب شهرهای نور و رویان و الحاق شهر ایزدشهر و ارسال به سازمان برنامه وبودجه کشور جهت طرح در کمیسسون ماده 23(اخذ ردیف اجرایی)، انتخاب پیمانکار برای اجرای سیستم حفاظتی هوشمند تاسیسات آبرسانی شهرهای نور،رویان وساختمان اداری نور وایزدشهر را از دیگر فعالیتهای این امور در سال 96 عنوان کرد.

مهندس یحیی پور، در بخش دیگری از سخنانش، به اقدامات انجام شده در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: پیگیری وهماهنگی لازم در استفاده از چاه آب روستای سیدکلا به منظور جبران کمبود منابع تامین با جایگزینی چاه مرکز تحقیقات گیاهی چمستان به میزان 25 لیتر در ثانیه انجام شد.

وی، ادامه داد: به منظور تقویت فشار آب شرب و استفاده از چاه آب نهالستان چمستان در شرایط اضطراری با آبدهی 22 لیتر در ثانیه، 700 متر لوله گذاری از طریق هماهنگی با منابع طبیعی شهرستان نور اجرا شد.

مدیر امور آبفاشهری نور و رویان، افزود: بررسی میدانی و توزیع آب با تانکر سیار در مناطقی که با افت فشار مواجه بودند و نیز نصب بنرهای اطلاع رسانی در خصوص لزوم مدیریت مصرف در میادین و خیابانهای اصلی شهرو نیز در فضاهای مجازی در ایام نوروز انجام شد.

وی، به تشریح برنامه های این امور در سال 97 پرداخت و گفت: ارتقای پکیج تصفیه آب چاه خشت سر و چاه شماره 5 پارک جنگلی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و تکمیل ساختمان اداری در چمستان، احداث 6 کیلومتر خط انتقال آب در کمربندی نور به رویان، تکمیل نقشه شبکه توزیع آبرسانی شهرهای تحت پوشش، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی براساس بودجه مصوب، ساماندهی انشعابات مشترکین بلده و تعیین تکلیف بابت نحوه برداشت آب از خطوط انتقال چشمه بطاهرکلا توسط روستاهای مسیر، رفع نشتی مخزن 500 مترمکعبی بلده و مخزن 5000 مترمکعبی سلیاکتی، پیگیری جهت احداث اتاقک، خطوط انتقال وایستگاه پمپاژ در راستای بهره برداری از چشمه زردکمر بلده ، پیگیری اجرایی شدن طرح فاضلاب شهرهای نور، رویان و ایزدشهر، پیگیری و مکاتبه با اداره منابع طبیعی و شهرداری نور بابت ساماندهی شبکه توزیع آبرسانی اختصاصی پارک جنگلی نور و تکمیل سیستم حفاظتی هوشمند تاسیسات آبرسانی شهرهای نور، رویان و ساختمان اداری نورو ایزدشهر از جمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده در سال جاری است.

تصاویر
  • سه حلقه چاه حفر و تجهیز می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری