X
شبکه آبرسانی 28 روستای هرمزگان با مشارکت آبفا و بسیج سازندگی توسعه می یابد
در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری آبفا و سپاه مطرح شد:

 شبکه آبرسانی 28 روستای هرمزگان با مشارکت آبفا و بسیج سازندگی توسعه می یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان برای آبرسانی به روستاهای هرمزگان خبر داد.
شنبه، 10 آبان 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی در مراسم انعقاد این قرارداد همکاری که با حضور اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد، افزود: در اجرای این تفاهم نامه قرار است اقداماتی از جمله تأمين، انتقال و توزيع آب شرب از طريق ارتقا كيفي، توسعه شبكه و آبرساني سيار در مناطق محروم، كم‌تر برخوردار و روستايي استان هرمزگان با مشاركت طرفين و جلب همكاري بخش غيردولتي به ويژه جوانان مستعد داوطلب و جهادگر مناطق صورت گیرد.

وی با با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تحقق رهنمودها و منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در سال جهش توليد به منظور كمك به رفع محروميت و عمران و آباداني مناطق محروم هستیم، ادامه داد، هم‌افزايي بين دستگاهي با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در جهت كمك به رفع مشكل آب شرب مناطق محروم، كم‌تر برخوردار و روستايي، راهبري و بهره برداري از تاسيسات ايجاد شده شامل ايستگاه پمپاژ آب، خط انتقال و شبكه توزيع آب، اصلاح شبكه‌هاي قديمي و فرسوده و گسترش خدمات آبرساني سيار و... از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با انعقاد این تفاهم نامه، اجراي پروژه‌هاي آبرساني تك روستايي، احداث مجتمع‌هاي روستايي و تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام و همچنین توسعه و بهسازي ناوگان آبرساني سيار در دستور کار طرفین قرار خواهد گرفت.

قصمی به اعتبار پروژه های موضوع این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: برای اجرای پروژه های این تفاهم نامه تا سقف 20 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که 70 درصد آن از سوی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و 30 درصد از طرف بسیج سازندگی تامین خواهد شد.

به گفته وی، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن مطالعه اولويت بندي پروژه‌هاي آبرساني مناطق محروم و روستايي، فهرستی از پروژه‌هاي قابل انجام بصورت مشترك و واگذاري به بسيج سازندگي را تهیه و برای اجرای مشارکتی آن اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تعداد روستاهای پیش بینی شده در این تفاهم نامه اشاره کرد و  افزود: در اجرای این تفاهم نامه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی 28 روستای هرمزگان پیش بینی شده است.  

در ادامه این جلسه، اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه این تفاهم نامه برای دو سال امضا شده است، گفت: سپاه ضمن تامین منابع مالی توافق شده در اولویت بندی پروژه ها با شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی، منابع مالي، تجهيزات، ماشين آلات، مصالح و... نیز بر اساس سهم توافق شده از سوی بسیج سازندگی تأمين خواهد شد.

سالاری ادامه داد: سازماندهي و بكارگيري نيروهاي داوطلب جهادي، اقدامات فرهنگي در مديريت مصرف، جمع‌آوري اطلاعات پايه، ارايه خدمات جهادي در زمان بحران، كمك به شناسايي و بكارگيري ظرفيت خيرين، مشاركت‌هاي مردمي و ساير نهادها، كمك به شناسايي نقاط داراي اولويت و ... از جمله تعهداتی است که سپاه در جهت تحقق این تفاهم نامه به کار خواهد گرفت.

 

 

تصاویر
  • شبکه آبرسانی 28 روستای هرمزگان با مشارکت آبفا و بسیج سازندگی توسعه می یابد
  • شبکه آبرسانی 28 روستای هرمزگان با مشارکت آبفا و بسیج سازندگی توسعه می یابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری