X
اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی از پروژه های حائز اهمیت شرکت آبفا

 اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی از پروژه های حائز اهمیت شرکت آبفا

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد در نشست با نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد گفت : اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی استان در راستای جلوگیری از پرت و هدررفت آب از پروژه های حائز اهمیت این شرکت می باشد .
چهارشنبه، 05 شهریور 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد : اصغر ریاضتی اظهارداشت : در مجموع دو بخش شهر و روستا 11 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم که حدود 30 درصد این شبکه ها با تامین اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به اصلاح و بازسازی نیاز دارد
ریاضتی بیان کرد : در راستای اجرای پروژه های اصلاح شبکه های آبرسانی از نماینده مردم یزد درخواست کردیم تا از محل بازچرخانی آب و مدیریت مصرف یک ردیف جدایی برای استان در نظر گرفته شود تا در بحث مدیریت مصرف و آب به حساب نیامده بتوانیم یک ردیف اعتباری را برای استان بازکنیم و از محل آن ، اعتبار مورد نیاز شهرستان ها را تامین کنیم .
وی با بیان این که در مجموع تمام شهرها ، حدود 30 تا 35 درصد شبکه فرسوده وجود دارد بیان کرد : تنها راه برای اصلاح این شبکه ها این است که در قانون بودجه سال بعد ردیف جدایی تحت عنوان بازچرخانی آب و آب به حساب نیامده تعیین شود تا این مسائل و مشکلات حل شود .
وی افزود : از سقف اعتبارات تنش آبی که به وزارت نیرو تخصیص می یابد ، وزارت نیرو به هر استان بر حسب شاخص هایی مانند جمعیت ،میزان بارندگی،خشکسالی و ... این اعتبارات را سهم بندی می کند که بر اساس این فرمول نمی توانیم مبلغ بیشتری را دریافت کنیم و نیازمندیم تا برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات مدیریت مصرف و بازچرخانی آب بودجه ای را دریافت نماییم .
مدیر عامل شرکت آبفا در ادامه یکی از مشکلات شرکت را تامین آب مجتمع های مسکونی عنوان کرد و گفت : بیناد مسکن باید قبل از اجرای پروژه ها یک زیر ساخت مناسب برای تامین هزینه های لوله گذاری و تامین آب این مجتمع ها در نظر بگیرد .
مهندس ریاضتی در این نشست ، اجرای پروژه تامین آب 54 روستای بخش بهاباد را از فعالیت های اولویت دار شرکت آبفا عنوان کرد و گفت : اجرای این پروژه با اعتبار بالغ بر 12 میلیارد تومان تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت .
وی در خصوص میزان تخصیص آب انتقالی به شهرستان ها اظهارداشت : میزان تخصیص آب مربوط به آب منطقه ای است که طبق صورتجلسه ای در سال های گذشته مشخص شده و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست .
در ادامه ی این نشست مدیران ادارت تابعه شرکت آبفا گزارشی از وضعیت تامین آب شهرستان ها ارائه دادند و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شدند .
نماینده مردم شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن توجه به درخواست های مدیران ادارت تابعه ، بیان کرد : مسائل و مشکلات شهرستان ها نیازمند پیگیری مستمر از سوی مدیران می باشد .
صباغیان افزود : به عنوان نماینده مردم ، درخواست ها و مشکلات شهرستان ها را پیگیری و جهت رفع آن ها همکاری لازم را انجام خواهم داد .

تصاویر
  • اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی از پروژه های حائز اهمیت شرکت آبفا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری