X
تاکید مدیرعامل آبفا استان فارس به ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد
به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب؛

 تاکید مدیرعامل آبفا استان فارس به ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس همزمان با فرارسیدن هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ( یکم تا هفتم تیر ماه )، طی گفتگویی ضمن بیان عناوین روزهای این هفته ، با اشاره به منابع محدود آب ، بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تأکید نمود.
شنبه، 31 خرداد 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ، همزمان با آغاز هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ( یکم الی هفتم تیر ماه ) طی گفتگویی  علاوه بر تشریح عناوین روز های این هفته و توصیف وضعیت منابع آب استان ، به ضرورت اتخاذ رویکردی نو در صیانت از منابع آب و مصرف آب شرب اشاره و بر لزوم صرفه جویی به عنوان مهمترین راه مقابله با بحران کم آبی در تابستان جاری تأکید نمود .

بنابراین گزارش مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، هفته ی صرفه جویی را ظرفیتی مناسب و فرصتی مغتنم برای  تأکید بر اولویت ها در حوزه ی صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از این ماده ی حیات بخش عنوان کرد و اظهار داشت : در هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ، راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب ، باید به عنوان یک اولویت مهم در این برهه از زمان مورد توجه قرار گرفته و به کارگیری شود. چرا که امروز، بحران کم آبی به عنوان یک ابر چالش و مشکل فراگیر در جامعه ی بشری مورد بحث است . وی افزود : با توجه به جغرافیای خشک و نیمه خشک کشور ایران، کمبود بارش ها و از طرفی همگن نبودن بارش ها از نظر زمانی و مکانی و همچنین میزان تبخیر ها ، عملا دستیابی به منابع آبی پایدار را بسیار دشوار نموده است.

وی در همین راستا چالش های عمده ی بخش آب در کشور  به ویژه استان فارس را در 5 عنوان بر شمرد و بیان داشت:  1- تغییر اقلیم  2- خشکسالی های متوالی در سنوات اخیر  3-  برداشت بی رویه ی آب از منابع موجود 4-  فرو نشست زمین و تخریب آبخوان ها  5 – قیمت نا چیز آب در  بخشهای مختلف مصرف و شکاف زیاد بین قیمت تمام شده ی آب نسبت به قیمت فروش آن  از مهمترین مشکلات ما در حوزه ی آب شرب می باشد.

بوستانی در ادامه با اشاره به این مطلب که شرکت ها و سازمانهای متولی تأمین آب کشور در شرایط کنونی به این نتیجه رسیده اند که راه مقابله با بحران کم آبی را نباید در طرحهای مطالعاتی به منظور دستیابی به منابع جدید آب جستجو کرد ، بیان داشت :  اصولی ترین روش مهار کردن بحران های ناشی از خشکسالی و کم آبی ، اعمال مدیریت کاربردی در حوزه تقاضا، مصرف و صرفه جویی در مصرف آب می باشد که به نظر می رسد شرکت های آبفا در راستای سیاست های کلان وزارت نیرو و هدف مشترک استمرار خدمات مطلوب آبرسانی، باید مجدانه ترویج فرهنگ مصرف بهینه ی آب را مد نظر قرار دهند و مردم نیز با رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب متولیان تأمین آب را در رسیدن به این هدف یاری رسانند.

وی در ادامه تصریح نمود : شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز با توجه به لزوم بستر سازی های فرهنگی در جامعه در حوزه مدیریت مصرف آب، اقدام به تهیه و تدوین بسته های فرهنگی جامعی نموده است که با یاری خداوند به صورت گسترده در شهر ها و روستاهای سراسر استان به مرحله ی اجرا خواهد گذاشت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در پایان این گفتگو ضمن درخواست از مردم  به منظور صرفه جویی و مصرف بهینه ی آب شرب با هدف حفظ منابع آب موجود ، عناوین هفته صرفه جویی سال 1399را به شرح  ذیل اعلام نمود :

یک شنبه : 1/4/1399   مدیریت مصرف آب و برق و خانواده

دوشنبه : 2/4/1399 مدیریت مصرف آب و برق،افکار عمومی و رسانه

سه شنبه : 3/4/1399مدیریت مصرف آب و برق،صنعت، معدن،سازمان های عمومی، موسسات خصوصی و شرکت ها

چهارشنبه : 4/4/1399 مدیریت مصرف آب و برق، غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست

پنج شنبه : 5/4/1399 مدیریت مصرف آب و برق،خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت های مردمی

جمعه : 6/4/1399 مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی

شنبه : 7/4/1399 مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

تصاویر
  • تاکید مدیرعامل آبفا استان فارس به ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری