X
رفع کمبود آب شرب در هفت روستا  تربت جام

 رفع کمبود آب شرب در هفت روستا  تربت جام

کمبود آب شرب هفت روستای مجتمع آبرسانی سردارشهید علیمردانی بخش نصرآباد شهرستان تربت جام با انجام چند مرحله عملیات اصلاح و توسعه و احیای چاه کاریزنو و افزایش ظرفیت تولید رفع شد. 
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 | Article Rating

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام با اعلام این خبر گفت: آبدهی دو حلقه چاه آب شرب این مجتمع در یک سال اخیربه شدت کاهش یافته بود و در نتیجه آب شرب روستاهای تحت مجتمع درروزها وساعات پیک مصرف با قطع یا نوبت بندی همراه بود و یا از طریق آبرسانی سیار تامین می شد.
محسن عبدالهی یکی از این منابع تامین آب  مجتمع را چاه عمیق حفرشده دراراضی روستای کاریزنو دانست و گفت: لوله جدار چاه  به واسطه نشست زمین ،  برداشت بی رویه از سفره آب زیرزمینی ، چند زمین لرزه در سال های گذشته و فاصله بسیار کم با  کانون زلزله دچار آسیب جدی شده بود به طوری که  نصب الکتروپمپ و کشیدن آن از داخل چاه به دشواری و با هزینه های فراوان امکان‌پذیر بود.
وی با استناد به نتایج عملیات ویدیومتری اضافه کرد:  آبدهی این منبع  اواسط پاییز سال قبل از 21لیتر برثانیه به 10.5 لیتر برثانیه کاهش یافت وطی این مدت نیازآبی مشترکان به  ویژه در دوران کرونا ،  با کمک دو حلقه چاه کشاورزی  و صنعتی  تامین شد.
عبدالهی با بیان اینکه  اقدامات انجام شده منجر به افزایش دبی آب مجتمع به میزان 20.5 لیتر برثانیه شد افزود:  در اجرای این عملیات  750میلیون ریال هزینه شد.
 

تصاویر
  • رفع کمبود آب شرب در هفت روستا  تربت جام
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری