X
آبرسانی آبفا خراسان رضوی به سه میلیون و 300هزار نفر جعیت شهری و روستایی 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:

 آبرسانی آبفا خراسان رضوی به سه میلیون و 300هزار نفر جعیت شهری و روستایی 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی حوزه عملکرد این شرکت در استان را پس از اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی تشریح کرد.
دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399 | Article Rating

سید ابراهیم علوی در گفتگو با سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری شرکت آبفای خراسان رضوی علاوه بر 72 شهربا یک میلیون و  800هزار نفر جمعیت وظیفه سقایی دو هزار و 400روستا با جمعیت یک میلیون و 500هزار نفر را برعهده گرفته است.
به گفته وی همچنین در اجرای این طرح 222روستا  و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد  تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.
وی گفت: آبرسانی به شهرها و روستاها با دو شرکت امکان انجام میشد بنابراین وزارت نیرو با کسب مجوزهای قانونی و مصوبه دولت طرح یکپارچه سازی را با هدف هم افزایی در منابع آبی وافزایش بهره وری عملیاتی کرد.
وی به خسارت های ناشی از سیل اواخر فروردین ماه گذشته به تاسیسات آبرسانی و فاضلاب شهرها و روستا های استان اشاره و میزان خسارت وارده را بیش از 140میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: در جریان این سیل تاسیسات آبرسانی هشت شهر و حدود 100روستا در 20شهرستان استان دچار خسارت شد که با تلاش شبانه روزی همکاران و بکارگیری امکانات ، تمام نقاط آسیب دیده ظرف 48 ساعت مرمت شد و در حال حاضر ارائه خدمات به شهروندان و روستائیان ادامه دارد.
وی از کمبود آب در 280روستا با جمعیت 66هزار نفر در خراسان رضوی خبر داد و گفت:  از این تعداد 130روستا به صورت دائم و 150روستا به شکل فصلی از طریق تانکر آبرسانی می شوند.
علوی اعلام کرد: برای برخورداری این روستا ها از آب  پایدار در قالب مجتمع های آبرسانی دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کم آبی مناطق روستایی قبل از تابستان سال جاری برطرف شود.
وی یکی از دلایل کمبود آب در روستا ها را استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه داخل منازل و دام وطیور ذکر کرد و این روش را باعث فشار به شبکه آب شرب دانست و از روستائیان خواست با مدیریت تعداد دام خود ، مانع از قطع آب در  روستاها شوند. 

تصاویر
  • آبرسانی آبفا خراسان رضوی به سه میلیون و 300هزار نفر جعیت شهری و روستایی 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری