X
آغاز بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی آبفای منطقه یک تهران

 آغاز بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی آبفای منطقه یک تهران

سامانه فتوولتائیک (نیروگاه خورشیدی) ۱۰ کیلوواتی شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با هدف تولید و فروش برق بر روی پشت بام ساختمان اداری ناحیه دو این شرکت (نیاوران) به بهره‌برداری رسید.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 | Article Rating

در راستای دستورالعمل مصوبه هیات محترم وزیران درخصوص الزام ارگانهای دولتی به تامین ۲۰ درصد برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر، گروه انرژی و سیستم‌های هوشمند کنترل از راه دور شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران به احداث نیروگاه خورشیدی  بر روی پشت بام ساختمان اداری نیاوران با توان اسمی ۱۰ کیلووات اقدام کرد.

مراحل اجرایی نیروگاه یادشده در اسفندماه سال ۹۸ به پایان رسید ضمن آنکه توافق‌نامه خرید برق تضمینی بین این شرکت و شرکت توزیع برق تهران به امضا رسیده است.

این طرح افزون بر ایجاد درآمد برای شرکت آبفای منطقه یک تهران، به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش گازهای گلخانه‌ای و حفظ زیست بوم نیز کمک شایانی می‌کند.

نیروگاه برق خورشیدی هزینه‌های جانبی و تعمیرات خاصی ندارند و هزینه‌ها به ‌سرمایه‌گذاری اولیه محدود می‌شوند و تا ۲۵ سال می‌توان از سامانه بهره‌برداری کرد.

ساخت و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان تازه احداث زرگنده از دیگر برنامه‌های پیش روی گروه انرژی و سیستم‌های هوشمند کنترل از راه دور آبفای منطقه یک در سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

توافق‌نامه ساخت سامانه فتوولتائیک در راستای مصوبه وزارت نیرو درخصوص خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک (ردیف مولدهای مختص مشترکین برق) با بازه زمانی بیست ساله منعقد می‌شود و هر کیلووات ساعت آن با توجه به نرخ تعدیل به مبلغ ۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ ریال به فروش خواهد رسید.

تصاویر
  • آغاز بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی آبفای منطقه یک تهران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری