X
تشکیل كارگروه يكپارچه سازي آبفای شهری و روستایی و کمیته انتخاب و انتصاب مدیران جدید/ شناسایی مناطق دارای تنش آبی و تدوین برنامه برای رفع آن

 تشکیل كارگروه يكپارچه سازي آبفای شهری و روستایی و کمیته انتخاب و انتصاب مدیران جدید/ شناسایی مناطق دارای تنش آبی و تدوین برنامه برای رفع آن

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در جلسه مشترک با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به اقدامات آبفای هرمزگان در مبارزه با کرونا و طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی پرداخت.
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 | Article Rating

مهندس امین قصمی گفت: تاكنون هيچ مورد مشكوك  يا مثبت  به ويروس كرونا  در سطح  همكاران، خانواده همكاران ، پرسنل بخش خصوصي و پيمانكاران مشاهده نشده است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستاي صيانت از سلامت کارکنان اشاره کرد و گفت: در این راستا اقداماتی از جمله تشكيل كميته مقابله با شيوع بيماري كوويد 19، انجام دوركاري براي کارکنان دارای بيماری و شرایط خاص، حذف دستگاه انگشت نگاري ثبت ورود و خروج ، ضد عفوني محيط اداري بصورت مستمر، تامين و توزيع لوازم بهداشتي و حفاظتي براي پرسنل  در محيط پر ريسك، ايجاد ساز و کار لازم برای به حداقل رساندن تردد در محیط اداری و توسعه خدمات غیر حضوری به مشترکین، ایجاد بستر برای ارتباطات غیر حضوری و.. صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، از زمان شیوع ویروس کرونا، اقداماتی از جمله توزیع لباس مخصوص (گان ) ، دستكش و ماسك در محيط كاري پرسنل نیروهای خدمات، عملیاتی، تصفيه خانه  و همچنین تهیه 9 هزار لیتر در هفته محلول گندزداي 0.1درصد جهت ضدعفوني سايت هاي تصفيه خانه هاي آب، فاضلاب، ايستگاه هاي پمپاژ، مكان هاي اداري صورت گرفته است.

وی همچنین به همکاری این شرکت با سازمان ها و گروه های مردمی در ضد عفونی اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: آبفای هرمزگان، محلول های گندزدایی و همچنین ماشین الات خود را برای این کار اختصاص داده است.

اتخاذ راهکار جدید برای قرائت کنتور در شرایط کرونایی

قصمی در ادامه به نحوه ارتباط با مشترکین در راستای وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: دستور وزیر نیرو در راستای مهلت پرداخت قبوض مشترکین نیز در هرمزگان مورد توجه قرار گرفت و اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفت. همچنین به منظور وصول مطالبات افرادی که تمایل به انباشته شدن قبوض خود را نداشتند راهکار جایگزین اعلام کردیم.

به گفته وی، از ابتدای امسال پیامک صورتحساب و همچنین پیام های صوتی برای اطلاع از بدهی ها به مشترکین ارسال شده تا در صورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان از دیگر اقدامات شرکت را انجام قرائت کنتور بصورت خود اظهاري مشتركين با استفاده از سامانه پيامكی، صدور قبض بصورت علي الحساب برای مشتركيني كه نسبت به اعلام شماره مصرفي اقدام نکرده اند، استفاده از ظرفيت نيروي انساني قرائت برای وصول مطالبات و پيگيري و تماس تلفني با مشتركين  و ارسال قبوض بصورت پيامكي به تمامی مشتركين شهرهاي استان با قراردادن لينك پرداخت مستقيم عنوان کرد.

تشکیل كارگروه يكپارچه سازي و کمیته انتخاب و انتصاب مدیران

قصمی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع در نهایی شدن این طرح، اقدام به تشکیل كارگروه يكپارچه سازي، تشكيل كميته انتخاب و انتصاب مديران شهرها، انتخاب و صدور ابلاغ مديران شهرستان هاي استان، انعقاد قرارداد كارشناسي برای عمليات تحويل و تحول دارائي ها ، بدهي ها و تعهدات شركت آب و فاضلاب روستايي برابر دستورالعمل ابلاغي شركت مهندسي، برگزاري دوره هاي آموزشي کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان افزود: يكپارچه سازي سيستم جامع مشتركين آبفا، طراحي سيستم جامع مشتركين و بررسي  بانك اطلاعاتي آبفاي روستايي جهت كانورت اطلاعات، يكپارچه سازي و تجميع تمامی قراردادهاي بهره برداري، نگهداري و تعميرات خدمات مشتركين و سامانه هاي گندزدايي شهري و روستايي، ناحيه بندي شهرستان با توجه به پراكندگي و تراكم روستاها از دیگر اقداماتی است که اجرا یا در دستور کار است .

وی همچنین به منابع آبی استان پس از یکپارچه سازی اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر 43 درصد از منابع آبی از چاه ها، 15 درصد آبشیرین کن ها، 34 درصد سدها و 8 درصد آب تصفیه شده تامین می شود.

به گفته قصمی، آبفای هرمزگان برای گذر از بحران در شهرستان های دارای تنش، سه شهرستان را در این مرحله در نظر گرفته است که به دلیل پراكندگي روستاها، نامتعارف بودن توليد، فرسودگي تاسيسات و كمبود منابع آبي برنامه ریزی لازم برای آنها پیش بینی شده است. ضمن اینکه سایر شهرستان ها نیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

تصاویر
  • تشکیل كارگروه يكپارچه سازي آبفای شهری و روستایی و کمیته انتخاب و انتصاب مدیران جدید/ شناسایی مناطق دارای تنش آبی و تدوین برنامه برای رفع آن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری