X
تاسيسات آبرساني روستاهاي 17 شهرستان خراسان رضوي بر اثر سيلاب دچار آسيب شد

 تاسيسات آبرساني روستاهاي 17 شهرستان خراسان رضوي بر اثر سيلاب دچار آسيب شد

با ادامه بارش هاي بهاري سنگين در خراسان رضوي  تاسيسات آبرساني جتمع هاي آبرساني روستايي در 17 شهرستان استان دچار خسارت شد.
دوشنبه، 25 فروردین 1399 | Article Rating

در برخي مناطق هم ورود گل و لاي به شبکه توزيع  و ايستگاه هاي پمپاژ باعث کدورت و اخلال درتامين آب مشترکان شد که با بکارگيري چندين دستگاه تانکر سيار اقدام به آبرساني به روستاهاي آسيب ديده شد.

مديريت بحران در ستاد مرکزي شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي که از اولين ساعات بارش در روز شنبه 23 فروردين با ارتباط دائم و شبانه روزي با شرکت هاي تبصره دو و امورهاي تابعه ضمن کسب اخبار و اطلاعلات مربوط به وضعيت مناطق و به ويژه روند آبرساني به روستاها، توصيه ها و راهنمايي هاي لازم را براي تسريع در رفع مشکل تامين آب ارائه داد.

بر اساس اعلام دفتر مديريت بحران شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي بيشترين خسارت ناشي از سيل مربوط به شهرستان داورزن مي باشد به گونه اي روند تامين آب در چند مجتمع روستايي مختل شد.
در قوچان مجتمع نسيم آباد با 456 خانوار دچار افزايش کدورت و خط 150 آزبست مجتمع آلماجق و سهل آباد با267خانوار با  اتفاق مواجه شد که فعلا با تانکر آبرساني مي شوند.

در فريمان لوله خط انتقال روستاي حسين آبادقلعه سرخ ازمجتمع آبرساني فيض آبادرا سيل درمحل رودخانه برده ولي باتوجه به آب داشتن مخزن ذخيره ، روستا بي آب نشده و نيروها در حال رفع اتفاق مي باشند.

خط انتقال مجتمع بزق با چهار روستا و روستاهاي بزق ، عطائيه ، ستايش  و شور رود در نيشابور بیش از هزار خانوار آسيب ديده که فعلا بدليل استمرار سيلاب امکان رفع نمي باشد و روستاديان باتانکر آبرساني مي شوند.

مجتمع عيش آباد بي آب شده بود که با اجراي خط بصورت روکار آبدار شد.  

روستاي ديگر بدليل شسته شدن سطح روي خطوط انتقال در معرض اتفاق و قطعي آب مي باشند که بعد از قطع سيلاب ،  اقدامات اصلاحي در دستور کار قرار مي گيرد.

روستاي منطقه سرولايت نيز بدليل اتفاق خط انتقال در نقطه با قطعي آب مواجه شدند که دو اتفاق رفع و اتفاق سوم در دست ترميم مي باشد.درسرخس براثر تخريب سرچشمه قنات باغ بيشه بزنگان وچشمه آسياب ، آب روستا بزنگان  ومجتمع سيدالشهدا (ع) با  کدورت مواجه که باتلاش همکاران بخش زيادي از مشکل  برطرف شد و روند بهبود شرايط ادامه دارد.

همچنين با توجه به حجم بالاي سيلاب ، لوله خط انتقال  روستاي قزلردر شهرستان چناران و سرچشمه آب شرب روستاي بهمن جان نيز دچارخسارت و کدورت شدند که با تلاش همکاران سيلاب منحرف و مشکل کدورت برطرف شد.در تايباد چاه آب شرب روستاي استاي به دليل طغيان رودخانه مجاور ، زير سيلاب رفت و از مدار خارج و آب شرب قسمتي از روستا قطع شد اين در حالي است که آب روستاي قلعه نو آبقه و قسمتي ازروستاي آبقه بدليل آب بردگي خط اصلي شبکه قطع شد و خط انتقال روستاي فرمان آباد و اسدآباد دربند هم زير سيلاب قرار گرفت که بدليل جلوگيري از ورود سيلاب به شبکه از مدار خارج و  منابع رزرو وارد مدار شد.منبع آبي روستاي ابدال آباد در تربت جام هم با نفوذ سيلاب به داخل قنات ،به صورت موقت ازمدارخارج شد واحداث ديوارساحلي محافظت ازچاه هاي شرب و جام رود (ولايت) درمحاصره و معرض نفوذ سيلاب قرار گرفت.

قطع آب روستاي چلپو ، کدورت آب روستاي تجرود و نشتي خط انتقال روستاي تل آباد در کاشمر، ورود سيل به چشمه آب چهل کولاب باخرز و اخلال در روند آبرساني به هفت روستاي درگز از ديگر خسارت هاي ناشي از باران شديد در استان مي باشد.

تصاویر
  • تاسيسات آبرساني روستاهاي 17 شهرستان خراسان رضوي بر اثر سيلاب دچار آسيب شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری