X
آماده باش نیروها و تجهیزات مدیریت بحران آبفا خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب

 آماده باش نیروها و تجهیزات مدیریت بحران آبفا خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب

در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی مبنی بر تداوم بارش‌ها و تقویت نسبی سامانه بارشی فعال در سطح استان با سطح اخطار نارنجی، کلیه نیروها و تجهیزات مدیریت بحران شرکت آبفای استان به حال آماده باش در آمدند.
یکشنبه، 24 فروردین 1399 | Article Rating

بارش شدید باران از عصر روزشنبه 23فروردین از نواحی غرب و جنوب غرب استان آغاز شد و شهرستان ها و توابع بردسکن، سبزوار، فیروزه، خوشاب، نیشابور، ارتفاعات ‌بینالود، قوچان، درگز، جوین، جغتای، داورزن، خلیل‌آباد، کاشمر، تربت‌حیدریه، ریوش و طرقبه– شاندیز را تحت تاثیر قرار داد.
دفتر مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اعلام هشدار به شرکت های تبصره دو و امورهای تابعه نسبت به آگاه سازی مدیران و ایجهاد و اتخاذ تمهیدات لازم  در خصوص وقوع سیل اقدام کرد.

بر اساس اخبار رسیده از شهرها و روستاه های تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اکیپ های عملیاتی به حال آماده باش در آمدند . 
دراثر سیلاب خط قدیم چشمه دره کورکاشمر تخریب و به علت کدورت بالا چشمه های دره کور و دره گرگ کاشمر هر دو چشمه از مدار بهره برداری خارج شدند و روند آبرسانی در روستای چل پو دچار اخلال شد.
کدورت آب ورودی از مسیر رودخانه اترک به تصفیه خانه آب شرب شهر قوچان هم در حال افزایش بود که دبی ورودی به حداقل رسانده شد.درشهرستان های سبزوار و داورزن که بیشترین بارش و خسارت گزارش شده است ، متاسفانه به دلیل آبگرفتگی راه های مواصلاتی 9 روستای منطقه داورزن و خسارات بسیار بالا  ، امکان ورود به منطقه میسر نیست و هم اکنون اکیپ راهداری و بحران مشغول بازگشایی مسیرها هستند .
خاک زیر لوله خط انتقال چاه آب شرب شهرمشکان به مخزن نیزکه بر اثر سیل تخلیه شده بود ، ترمیم و عملیات خاکریزی پشت و روی لوله و مرمت جاهای سیل گیردر دستور کار قرار گرفت. 
آبفای سبزوار به عنوان پشتیبان شهرستان های منا طق همجوار آماده اعزام اکیپ اتفاقات و تجهیزات و تانکر سیار و... است.
حجم مفید این سد یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعبی است که اینک ظرفیت سرریز آن به ۲۰ متر مکعب در ثانیه رسیده است
.در منطقه غرب خراسان رضوی سه سد سنگرد سبزوار، سد یام شهرستان جوین و سد کمایستان در شهرستان جغتای وجود دارد.بر اساس اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی از ابتدای سال 99 تاکنون 93میلی متربارش دراستان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 61میلی متر بوده است. بیشترین بارش ها با 120میلیمتر مربوط به سبزوار است و پس از آن نیشابور با 116 ، رشتخوار 110، فریمان 104 و ریوش با 103 میلی متر در رتبه های بعدی قرار دارند.
 

تصاویر
  • آماده باش نیروها و تجهیزات مدیریت بحران آبفا خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری