X
پایتخت نشینان امسال ۹ میلیارد لیتر آب بیشتر مصرف کردند

 پایتخت نشینان امسال ۹ میلیارد لیتر آب بیشتر مصرف کردند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ۱۵ روز از فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شهروندان تهرانی ۹ میلیارد لیتر آب بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته مصرف کردند.
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 | Article Rating

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ روز فروردین سال ۹۸ مردم تهران ۳۵ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده بودند که امسال حدود ۹ میلیون متر مکعب افزایش مصرف آب گزارش شده است که رشد ۲۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
او افزود: میانگین مصرف روزانه آب حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته که این امر به خاطر شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی و در خانه‌مانی شهروندان تهرانی بوده است.
بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین در اسفندماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن مصرف آب در تهران رشد ۱۵ درصدی داشت.
وی با تاکید بر این که در هر شست‌وشوی ۳۰ ثانیه‌ای دست ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود گفت: در روز اگر هر فردی ۱۰ مرتبه دست را بشوید، شاهد مصرف ۱۵۰ لیتری آب خواهیم بود.
بختیاری از شهروندان درخواست کرد: در شست‌وشوی دست‌ها از اسراف آب خودداری و مصرف آن را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که مصرف درست آب باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: اگر مردم به صورت بهینه آب را مصرف نکنند، با حرکت به سمت روزهای گرم و پرمصرف با مشکل کم‌آبی روبرو خواهیم شد.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا سعی کرده است تا از قطعی آب جلوگیری کند و اگر قطعی بوده به خاطر اصلاح شبکه آبرسانی و به مدت کوتاهی بوده است از این رو مردم به توصیه ها توجه کنند و ضمن رعایت نکات بهداشتی در مصرف درست آب کوشا باشند.
بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تصاویر
  • پایتخت نشینان امسال ۹ میلیارد لیتر آب بیشتر مصرف کردند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری