X
شاخص عملکرد بهره برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در سال ۹۸

 شاخص عملکرد بهره برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در سال ۹۸

مراد فرحت مدیر امور آب و فاضلاب شهر دماوند ضمن تبریک سال ۱۳۹۹ و آرزوی صحت و سلامتی برای همه انسانها، در گزارشی اهم فعالیتهای انجام‌شده توسط همکاران خدوم این امور که وظیفه تأمین و توزیع آب سالم ،پایدار و با کیفیت را برای شهروندان بر عهده دارند در سالی که گذشت تشریح نمود.
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیر امور بهره برداری آبفای دماوند، اجرا ی عملیات  ۶ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در  اقطار ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر،با پیشرفت فیزیکی ۸درصد با اجرای ۳۰۰ مترخط لوله ، اجرا ی عملیات ۲۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با اقطار ۲۰۰ الی ۳۱۵ میلیمتر با پیشرفت فیزیکی ۳۲درصد و اجرای ۶۵۰۰ متر،  اجرای عملیات اصلاح شبکه به‌طول ۱۵۶۸ متر و اجرای توسعه شبکه به‌طول ۲۶۶۱ متر از اقدامات انجام شده در سال ۹۸ می باشد.

مدیر امور آبفای دماوند گفت: طی سال گذشته همچون سنوات پیشین تعویض شبکه های فرسوده به صورت جدی در دستور کار این امور قرار گرفت. بر این اساس انعقاد قرارداد برای اصلاح و توسعه شبکه به‌طول ۳۴۰۰ متر با پیشرفت ۱۰درصد در حال انجام است و ۲۰۰۰ فقره بازسازی انشعابات فرسوده و انجام مطالعات بازنگری طرح شبکه توزیع و خطوی انتقال آب شهر دماوند از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۸ اعلام کرد.

فرحت در ادامه با اشاره به اینکه کیفیت مناسب آب، خط قرمز این شرکت می باشد گفت : کیفیت آب مناطق مختلف شهر به صورت مستمر کنترل می شود به طوری که شستشو و گند زدایی ۳۴۵۰۰متر مکعب از مخازن آب شرب شهر ،تهیه مواد گند زدا  به مقدار کافی و کنترل کلر باقیمانده با نمونه برداری مستمر به تعداد ۳۵۰۰مورد، انجام آزمایشات میکروبی و بیولوژیکی و شیمی فیزیک به تعداد ۱۵۰مورد ،نصب و راه اندازی ۷ مورد آنالایزر اتوماتیک در خروجی مخازن و اخذ مجوز و تهیه اسناد مناقصه جهت حفر یک حلقه چاه فلمن در منطقه روح‌افزا برای پایداری تأمین آب شرب شهروندان، انجام بررسی و ویدئو متری ۲ حلقه چاه و بهسازی ۲حلقه چاه عمیق در منطقه گیلاوند در مدت یاد شده انجام شده است. ۹,۶۲۵.۹۰۰ مترمکعب آب  نیز در سال ۱۳۹۸ تولید شده است.

وی در خصوص عملیات عمرانی صورت گرفته  طی سال ۹۸ بیان داشت:  اجرای اسکلت بتنی ساختمان اسکادا به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع و تهیه اسناد مناقصه جهت عملیات طراحی و اجرایی تکمیل، ساخت ۸۰ متر مکعب اتاقچه برای تأسیسات، حصارکشی و محوطه سازی به میزان ۹۰ متر توسط این امور به انجام رسیده است.

مراد فرحت افزود :  واگذاری  ۴۹۸  فقره (آحاد ۷۷۸) انشعاب آب جدید، ۶۱۳ فقره (آحاد ۹۴۲) پیش فروش انشعاب فاضلاب، ۵۱۵ مورد تعویض کنتور، ۶۹ مورد بازسازی انشعاب فرسوده و ۱۰۷ مورد شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز  از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۸ می باشد.

تعمیر و تعویض الکتروپمپ چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد ۱۷ فقره، ۴۰۰۵ مورد امدادرسانی به مشترکین  و رفع  ۲۳۰۰ مورد حوادث ،۱۸۰ مورد عملیات نگهداری و تعمیرات تابلوهای برق، بازدید و نگهداشت و تعمیر شیرهای کنترلی به تعداد ۱۲۵۰ مورد، اعزام اکیپ خودرویی امداد برای کمک به سیل زدگان در سوسنگرد به مدت ۱۰روز و اعزام اکیپ خودرویی با تجهیزات برای کمک به سیل زدگان در سیستان وبلوچستان به مدت ۱۵ روز از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته توسط امور آبفای دماوند در سال گذشته بوده است.

 
تصاویر
  • شاخص عملکرد بهره برداری آب و فاضلاب شهر دماوند در سال ۹۸
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری