X
آب عامل موثر برای مقابله با کرونا
مدیر عامل آبفا خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی آب اعلام کرد:

 آب عامل موثر برای مقابله با کرونا

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از آب به عنوان عامل موثر و تاثیر گذار برای مقابله با کرونا ویروس نام برد.
شنبه، 09 فروردین 1399 | Article Rating

سید ابراهیم علوی به مناسبت سوم فروردین روز جهانی آب افزود:پایه تمامی توصیه های بهداشتی  به نوعی به آب بر می گردد و افزایش فزآینده مصرف روزانه این ماده حیاتی در شهرها و روستاهای خراسان رضوی حکایت از نقش بی بدیل آب در مقابله با کرونا ویروس دارد.

وی به رسالت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سقایی سه ونیم میلیون نفر از جمعیت ساکن در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت:چنانچه هرفرد در شبانه روز 10مرتبه و هر دفعه(20ثانیه) 4 لیترآب فقط برای شستن دست های خود مصرف کند 140میلیون لیتر به میزان مصرف شبانه روز استان افزوده می شود که پیش بینی می شود این عدد به طور خودکار 30درصد مصرف آب استان را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

وی با بیان اینکه  شعار امسال روز جهانی آب بر روی "آب و تغییرات اقلیم"متمرکز شده است خاطر نشان کرد:  هرچند یکی از مولفه های مقابله با کرونا ویروس استفاده از آب سالم و بهداشتی می باشد ولی این حقیقت را نیز باید بپذیریم در استانی هستیم که شرایط اقلیمی بسیار حساس و مهمی دارد از یک طرف با کاهش بارندگی ها و نزولات جوی مواجهیم و 97 درصد آب مورد نیاز استان از سفره های زیرزمینی برداشت می شود و از طرفی  34 دشت از 37 دشت استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و این در حالی است که کاهش بارندگی ها و تغییر اقلیم سبب افت سطح سفره های آب زیر زمینی شده و حاصل آن مواجه شدن 524 روستا و 30 شهر در تابستان سال گذشته با تنش آبی بود .

وی یادآور شد : تڠییر بارش ها از برف به باران و ریزش نزولات یک سال آبی تنها در چند هفته نشاندهنده تاثیر تغییرات اقلیمی بر آب و هوای این استان دارد .

به گفته علوی این نوع بارش ها تاثیری بر تغذیه سفره های آب زیر زمینی ندارد و تا حدودی به تقویت روان آب های سطحی کمک می کند.

وی  از آب به عنوان  امانتی  برای نسل های آینده  نام برد و تاکید کرد:  این امانت با ارزش در نتیجه  رفتارهای صحیح امروز ما به آیندگان منتقل خواهد شد.

تصاویر
  • آب عامل موثر برای مقابله با کرونا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری