X
شناسایی 417 انشعاب غیرمجاز در کبودرآهنگ طی سال جاری/مشترکین در مصرف آب صرفه جویی کنند
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ خبر داد:

 شناسایی 417 انشعاب غیرمجاز در کبودرآهنگ طی سال جاری/مشترکین در مصرف آب صرفه جویی کنند

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ ازکشف 417 مورد انشعاب غیرمجاز در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد175 مورد تاکنون مجاز شده ومابقی قطع و به مراجع قانونی ارجاع شده است.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان،باقرپورقاسمی ضمن ارائه گزارشی، با اشاره به اینکه آب شرب 127روستای شهرستان کبودراهنگ از 155حلقه چاه مکانیکی و دستی، 5رشته قنات و 6 دهنه چشمه تامین می شود، بیان کرد:از این تعداد 107 روستا تحت پوشش خدمات این امور میباشد.

وی ضمن اشاره به افت آبهای زیر زمینی و کمبود آب دربرخی مناطق شهرستان عنوان کرد: در راستای کنترل شرایط موجود؛ در سال جاری،عملیات حفر چاه عمیق ودستی به عمق520متر در روستاهای آق تپه،کسلانقیه، عبدل آباد،دستجرد،چهارسوق،اوزوندره وچالو به انجام رسید.

پورقاسمی در ادامه با بیان اینکه درراستای ارتقائ سطخ خدمت رسانی به مشترکین، افزایش دبی  ورفع افت فشار آب مورد توجه قرار گرفت؛ اظهارداشت: همچنین عملیات لایروبی چاه در روستاهای گمین قلعه،ناصر آباد، ،چورمق،شیخ جراح،سرایجوق و امیرآباد نیز با اعتبار۵۶۰میلیون ریال در سال جاری عملیاتی شد.

وی با اذعان به اینکه در سال 98 درراستای جلوگیری از هدر رفت آب عملیات تعمیر مخازن زمینی و هوایی در7 روستای اجرایی شد،گفت:این عملیات در روستاهای کلیک،مبارک آباد،آق تپه، پرورق،کردآباد،داق داق آباد وبشیک تپه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۸۰میلیون ریال به انجام رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ در بخش دیگری از سخنانش به عملیات اصلاح وتوسعه شبکه درروستاهای طراقیه،چاله کند،خلعت آباد،کرد آباد،داق داق آبادوقباق تپه به طول ۵ونیم کیلومتر با صرف 30 میلیون ریال اعتباراشاره و بیان کرد:همچنین در بازه زمانی 12 ماهه سال جاری،عملیات اجرایی شبکه توزیع آب شرب روستاهای اوریاد ، عین آباد و روعان جمعا به طول21کیلومتر با نصب و استاندارد سازی انشعابات به مبلغ19 هزار میلیون ریال ازمحل اعتبارات ملی انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به  دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری، عنوان کرد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در گندزدایی و بهداشتی نمودن آب شرب، نصب 15 دستگاه کلرزن مایعی درروستاهای سطح شهرستان ازمحل اعتبارات استانی عملیاتی شد.

پورقاسمی همچنین به رفع 1750 مورد شکستگی شبکه توزیع و رفع حوادث شکستگی و نشتی در راستای ارتقاء سطح خدمت رسانی خبر داد و بیان کرد: در راستای کنترل کیفیت آب شرب مصرفی نیز، 2 هزارو 592 مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب روستاها انجام شد.

وی در ادامه به تعمیرات اساسی و جزئی324  مورددستگاههای کلریناتور اشاره کرد و گفت: درهمین راستا توزیع 4 هزارو 944 کیلوگرم پودر پر کلرین وتعویض 34 مورد کپسول گاز کلرعملیاتی شد ضمن اینکه تعویض ونصب و راه اندازی 64 مورد الکتروپمپ شناور و طراحی ، مهندسی مجدد به  در30روستای شهرستان با هزینه کرد980میلیون ریال نیز در بازه زمانی مذکور اجرایی گردید.

باقر پورقاسمی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر ضمن اشاره به افت آبهای زیرزمینی و فقر آب در مناطقی از سطح روستاهای  شهرستان گفت: به منظور پایدار و مستمر کردن خدمات در روستاها و استفاده از ظرفیت موجود، اجرا و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در دستور کار قرارگرفت   که در سال جاری در دو مجتمع الویت دار اقدامات مورد نظر عملیاتی شد.

وی افزود: در همین راستا، در فاز دوم مجتمع آبرسانی عظیم دره، اجرای خط انتقال بالوله های پلی اتیلن باقطر ۲۵۰و۲۰۰ میلی متر به طول 6100متر انجام شد ومقدار 7 کیلومتر خط انتقال با لوله پلی اتیلن قطر 200 و 125 میلی متر وساخت مخزن بتنی با حجم 250مترمکعب و اجرای شبکه به طول 4کیلومتر با اعتباری بالغ بر 39 هزارمیلیون ریال در دستور کار میباشد.

وی بیان کرد: همچنین لازم به ذکر است فاز اول پروژه مذکور در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی همچنین یادآورشد: درمجتمع آبرسانی خلعت آباد هم،خط انتقال و پمپاژ با لوله های پلی اتیلن به قطر 400و250میلی متر و به طول13 کیلومتر اجرایی شد.

مدیر امور آب و فضلاب روستتیی شهرستان کبودراهنگ همچنین با اذعان به اینکه  در حال حاضر تعداد کل مشترکین روستاهای تحت پوشش آبفار شهرستان23 هزارو 530 نفر می باشد،عنوان کرد:

در دوازده ماهه سال جاری 470 انشعاب خانگی به فروش رسید ضمن اینکه 290 مورد کنتور معیوب نیز تعویض گردید.

وی همچنین از کشف 417 مورد انشعاب غیرمجاز در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد175 مورد مجاز شده ومابقی قطع و به مراجع قانونی ارجاع شد.

پورقاسمی همچنین از بهره برداری از دو پروژه آبرسانی مجتمع عظیم دره و روستای عین آباد به مبلغ 43هزارو 500 میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

وی در نهایت با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب توسط مشترکین گفت:  ازروستاییان عزیز تقاضا داریم درمصرف آب صرفه جویی نمایند ضمن اینکه با پرداخت به موقع آب بها مارا درخدمات رسانی هرچه بیشتر  یاری نمایند.

 

 

 

تصاویر
  • شناسایی 417 انشعاب غیرمجاز در کبودرآهنگ طی سال جاری/مشترکین در مصرف آب صرفه جویی کنند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری