X
اصلاح بیش از 7 هزار متر شبکه آبرسانی در سال جاری
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان خبر داد:

 اصلاح بیش از 7 هزار متر شبکه آبرسانی در سال جاری

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان از اصلاح 7 هزارو 100 متر شبکه آبرسانی در برخی روستاهای تابعه این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان؛ محمد الوندی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در سال جاری؛ گفت: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشترکین عزیز، در حوزه توسعه شبکه های آّبرسانی ،اقدام به اجرای 2 هزارو 700 متر خط انتقال در روستای" رودآور" به منظور تامین آب شرب روستا از شبکه شهری نمودیم، ضمن اینکه در روستای "آرتیمان" نیز توسعه شبکه به متراژ 200 متر عملیاتی شد.

 

وی با بیان اینکه در دوازه ماهه امسال در حوزه تعمیر و بازسازی مخازن نیز اقداماتی انجام شد؛ عنوان کرد: دربازه زمانی مذکور موفق به تعمیر و بازسازی مخازن روستاهای "آرتیمان" ، "قشلاق پوست شوران" ، تعمیر مخزن روستا و ایستگاه پمپاژروستای" باباپیرعلی" نمودیم.

 

الوندی افزود:همچنین اجرای پروژه مجتمع فتح آباد به منظور تامین آب شرب روستاهای "فتح آباد"، "حاجی تو" و" یعقوب آباد" در ابتدای سال  جاری کلید خورد که برهمین اساس  ساخت مخزن ایستگاه پمپاژ ، فنس کشی و اجرای 3 هزارو 500متر خط پمپاژ و اجرای خط برق ایستگاه پمپاژ مجتمع فتح آباد تا کنون انجام شده است.

 

وی درادامه  با اشاره به اینکه در حوزه اجرای پروژه های تامین آب شرب ،حفر و تجهیز چاه، لایروبی چشمه و قنات در شش ماهه ابتدایی سال 98 اقدام به حفاری دو حلقه چاه در روستاهای "گشانی" و" آرزووج" نمودیم اظهارداشت: در همین رابطه پس از کول گذاری، چاه به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه بهسازی چشمه پایین دست روستای" گشانی" نیز انجام شده است.

 

الوندی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضراجرای شبکه و خطوط انتقال، تعویض شبکه و خطوط انتقال روستاهای "قلقل" و "کهنوش" نیز در دست اقدام است ضمن اینکه تاکنون تعویض 8 هزار مترخطوط شبکه ، 3 هزارو 500 مترخطوط انتقال چشمه روستای قلقل ،  6 هزار متر خطوط شبکه و 5 هزارمترخطوط انتقال چشمه روستای "کهنوش" نیز انجام شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان همچنین بیان کرد:دربازه زمانی مذکور؛ تعویض 3 هزار مترخطوط شبکه روستای"تقی آباد"،تعویض خط پمپاژ و خط انتقال روستای "آریکان" به منظورارتقاء کیفیت آب شرب روستا انجام شده است.

 

وی در ادامه به حفاری قنات روستای" شهرستانه "به منظورارتقاء سیستم آبرسانی، تعویض لوله های چشمه روستای مذکور به طول 1700 متراشاره کرد و گفت:درسال جاری، در روستای"جرا" اقدام به بهسازی 3 دهنه چشمه ، اجرای 1200 متر خط پمپاژ و 4 هزارمتر خط انتقال چشمه های روستای "جرا" نمودیم ضمن اینکه اجرای 4 هزار متر خط چشمه روستای "سهام آباد"، خط قنات به چاه "سهام آباد" به متراژ 400 متر، اجرای یک هزار مترخط پمپاژو اجرای خط انتقال چشمه روستای "مین آباد" به متراژ 400 متر نیز در بازه زمانی مذکور عملیاتی شد.

 

محمد الوندی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اصلاح شبکه های آبرسانی نیز توضیح داد:در این زمینه اقدام به اصلاح  یک هزارو 200 مترخطوط شبکه  در روستای "سیدشهاب"، 4 هزارمتر در روستای "فریازان" ، 300 متر در روستای" باباپیرعلی"، 600 متر درروستای" باباپیر" ، 200 متر درروستای "آرزووج" و 800 متر روستای کریم آباد کردیم.

 

وی همچنین بیان کرد: طی نه ماه از سال جاری،در راستای ارتقاء سیستم آبرسانی و افزایش کیفیت آب شرب، این امور اقدام به یک هزارو 20 مورد نشتی یابی و تعمیردرشبکه توزیع و خطوط انتقال و پمپاژ نمودیم که ازاین تعداد 101 مورد مربوط به نشتی های خطوط انتقال و پمپاژروستاها بود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده  پس از وقوع حوادث مترقبه و غیر مترقبه شامل سیل و سرقت و ... بیان کرد: در شرایط مذکوراقدام به لایروبی و آواربرداری چاه روستای "کرزان" نمودیم، این چاه بر اثر بارش های سیلابی فروردین ماه تخریب شده بود که طی ساعات اولیه وقوع حادثه، با تلاش و کوشش مجدانه این امور، چاه روستا لایروبی و تجهیز شد.

 

الوندی همچنین از سرقت ترانس برق چاه مجتمع "میانده-حمیل آباد" در فروردین ماه  سال جاری خبر دادو گفت: این شرایط موجب ایجاد اختلال در سیستم آبرسانی روستاهای مجتمع شده بود که در همین راستا طی 24 ساعت اولیه وقوع حادثه اقدام به تامین ترانس برق و آبرسانی به روستاهای تحت پوشش مجتمع نمودیم.

 

وی در نهایت به تعویض و نصب پمپ های جدید در روستاهای "کنجوران سفلی"،" احمد آباد"، "قلعه نو"،" کرزان"، "وردآورد علیا"، "قلعه استیجان"، "شهرستانه"، "سوری "و "مجتمع منجان"، "مین آباد" و "جرا" در سال جاری اشار کرد.

 

انتهای پیام/

تصاویر
  • اصلاح بیش از 7 هزار متر شبکه آبرسانی در سال جاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری