X
100 درصد جمعیت شهری و 86 درصد جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش آب شرب بهداشتی

 100 درصد جمعیت شهری و 86 درصد جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش آب شرب بهداشتی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: هم اکنون شاخص بهره‌مندی آب شرب سالم و بهداشتی در شهرهای استان 100 و در روستاها 86 درصد می باشد.
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، مهندس "داراب بیرنوندی" همزمان با روز ملی آب افزود: 82 میلیون مترمکعب آب شرب در سال از 173 حلقه چاه برای شهروندان 26 شهر و 27 میلیون مترمکعب آب از 798 حلقه چاه، قنات و چشمه برای 507 روستای تحت پوشش، استحصال می شود.

وی خاطرنشان کرد: 272 هزار مترمکعب برای ذخیره آب شرب شهرها و 83 هزار مترمڪعب برای روستاهای استان، قابلیت ذخیره وجود دارد.

وی به فلسفه نامگذاری سیزدهم اسفندماه بعنوان روز ملی آب اشاره و گفت: این روز با توجه به تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی با رویکرد سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف، ارتقاء بهره وری آب و مدیریت مخاطرات طبیعی نامگذاری شده است.

"بیرنوندی" اضافه کرد: تامین و توزیع آب شرب در شرایط کنونی که شاهد افت منابع زیرزمینی هستیم، نیازمند همدلی و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت مصرف صورت گرفته و همچنین در مدار قرار دان سه حلقه چاه در شهر قزوین طی روزهای اخیر با وجود مشکلات ابتدایی، شاهد ثبات و پایداری در تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها هستیم و امید است این روند ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و همزمان فرارسیدن اجرای سنت حسنه نظافت آخرسال و به رغم اقدامات فنی و بهره برداری و اضافه شدن منابع جدید تولید آب گفت: حساسیت نسبت به عدم هدرروی آب و رعایت الگوی مصرف باید بیشتر از قبل در رعایت بهداشت فردی و عمومی و نیز نظافت آخرسال باشد تا انشالله با مشارکت مردم، آب شرب پایداری برای همه هم استانی هایمان در شهر ها و روستاهای استان فراهم شود.

تصاویر
  • 100 درصد جمعیت شهری و 86 درصد جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش آب شرب بهداشتی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری