X
برگزاری نشست مدیریت مصرف آب درآبفای کرمانشاه

 برگزاری نشست مدیریت مصرف آب درآبفای کرمانشاه

نشست مدیریت مصرف آب با حضور معاون بهره برداری آبفا، مدیر شهرکرمانشاه کارشناسان بهره برداری، مدیر بهره برداری شهرکرمانشاه، مدیران و بهره برداران مناطق سه گانه و مسئول مرکز 122 برگزار شد.
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در این نشست که به منظور هماهنگی و مدیریت هرچه بهتر تولید، ذخیره و مدیریت شبکه و تأمین آب پایدار برگزار شد، مشکلات پیش رو و پیشنهادات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بهره برداری آبفا در حاشیه این نشست طی گفتگویی در توضیح علت افت فشار آب در برخی ساعات شبانه روز و در بعضی نقاط شهر گفت: در ساعات پیک مصرف به ویژه در شرایط کنونی و به علت شیوع بیماری کروناویروس که رعایت اصول و نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری باعث افزایش چندبرابری مصرف آب شده است، فشار عمومي خطوط انتقال و شبكه توزيع كاهش مي يابد و اين امر باعث كاهش كل شبكه و افت فشار در برخي از ساعت شبانه روز مي شود.

دکتر رضا داودی با بيان اينكه لوله هاي خروجي آب با قطر 1000 میلیمتر و 400 ميليمتر است، افزود: در چنین شرایطی انتقال آب در اين خطوط به صورت نيمه پر است و فشار لازم را ندارد.

وي تصريح كرد: از نظر هيدروليكي هر قدر ارتفاع آب مخازن بالاتر باشد، فشار خطوط نيز بيشتر خواهد بود اما افزایش مصرف منجر به کاهش ارتفاع آب مخازن می شود.

معاون بهره برداري آبفاي همچنین درباره افت فشار آب برخي مناطق شهر کرمانشاه گفت: در خطوط فرعي تر و پايان شبكه آبرساني، آب در ساعات پيك مصرف در لوله هاي با قطرهاي پايين با فشار كمتري انتقال مي يابد.

به گفته وی اين مسئله براي كساني كه در طبقات بالاتر زندگي مي كنند محسوس است.

دکتر داودی با تاكيد بر اينكه نصب پمپ هاي غيرمجاز بر انشعابات به صورت مستقيم بر مشكل افت فشار آب افزوده است، ادامه داد: نصب اين پمپ ها به صورت قانوني و به نحوي كه ابتدا آب به مخزن وارد و از آنجا پمپ شود، مشكلي ندارد.

معاون بهره برداري آبفاي استان کرمانشاه با اشاره به اينكه نقاط مختلف شهر کرمانشاه به لحاظ توپوگرافي متفاوت است، ادامه داد: به خاطر اين مسئله تامين فشار آب يكسان براي همه نقاط شهر امكان پذير نيست.

تصاویر
  • برگزاری نشست مدیریت مصرف آب درآبفای کرمانشاه
  • برگزاری نشست مدیریت مصرف آب درآبفای کرمانشاه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری