X

 مدیریت مصرف آب آشامیدنی وظیفه همگانی

مدیریت مصرف آب شرب در خانه تکانی های شب عید را فراموش نکنیم.
ﺳﻪشنبه، 13 اسفند 1398 | Article Rating

     به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری سرپرست این شرکت از لزوم مدیریت مصرف آب آشامیدنی در خانه تکانی های شب عید خبر داد.

    آقای سهراب بهرامی با اعلام این خبر افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و خانه تکانی های سنتی این  آداب و رسوم خوب ایرانیان از جمله شستشوی فرشها ، پتو ها و . . . نیاز است مشترکین محترم و روستائیان عزیز علاوه بر این که در مصرف آب نهایت صرفه جویی را بعمل می آورند جهت مصارف فوق از آب شرب استفاده نکنند.

    مهندس بهرامی تصریح نمود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی که در سیستم لوله کشی روستاها جریان دارد فقط برای شرب اهالی توزیع می گردد و برای استحصال ، گند زدایی و توزیع آن هزینه های زیادی صرف می شود و تلاشهای شبانه روزی فراوانی را عوامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در سراسر استان متحمل می شوند لذا از همگان تقاضا می شود در شستشوی منازل – شستشوی فرشها  شستشوی پتوها و . . . از آب لوله کشی استفاده ننمایند.

    وی یاد آوری نمود با همکاری همگانی ، این سنته حسنه خانه تکانی نباید مصارف ضروری آب آشامیدنی را تحت الشعاع قراردهد و با استفاده از آبهای دیگر از جمله آبهای چاهای خانگی وآبهای روان و . . .  این مقطع حساس را سپری کنیم.

     نامبرده بیان کرد : نقش رسانه ها با تنویر افکار عمومی ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در ارتباط با کاهش مصرف آب می تواند زمینه آگاه سازی هر چه بیشتر  همکاری مشترکین در ارتباط با مصرف بهینه آب شرب را فراهم کند.

     مهندس بهرامی هم چنین به نقش خانمها ی خانه دار در برنامه ریزی جهت کاهش چشمگیر مصرف آب در این ایام اشاره کرد و افزود : کلید مصرف آب در دست مادران خانواده است که با هدایت و مدیریت صحیح  می توانند با عدم استفاده از آب لوله کشی در شستشوی قالی ها ، پتوها و . . . علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب کمک شایانی به اقتصاد خانواده نیز بنماید.

    قابل  ذکر است  در این روزها بیش از 82000 متر مکعب آب آشامیدنی توسط امور شهرستانهای ده گانه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری استحصال ، گندزدایی و در اختیار روستائیان محترم قرار می گیرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری