X
توصیه های صرفه جویی مدیرعامل شرکت آبفا فارس  همزمان با فرارسیدن نوروز و سنت خانه تکانی

 توصیه های صرفه جویی مدیرعامل شرکت آبفا فارس همزمان با فرارسیدن نوروز و سنت خانه تکانی

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و انجام سنت خانه تکانی پایان سال، مردم را دعوت به صرفه جویی در مصرف آب نمود.
دوشنبه، 12 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سنت خانه تکانی و غبار روبی منازل ، محمد علی قلندری مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس طی گفتگویی ضمن دعوت هم استانیها به صرفه جویی در مصرف آب ، روشهای کابردی صرفه جویی در مصرف را یادآور گردید . بنابراین گزارش قلندری در این گفتگو با اشاره به فرا رسیدن نوروز باستانی و تبریک به مناسبت آغاز سال 1399، اظهار داشت : امیدوارم آغاز سال جدید ایام خانه تکانی دلها نیز باشد و خداوند خانه ی قلوبمان را با نور هدایت خویش منور سازد . وی ادامه داد : با توجه به اینکه در فرهنگ مردم شریف ایران عزیز خانه تکانی و غبار روبی منازل در روزهای پایانی سال قدمتی دیرینه دارد ، بی شک مصرف آب در اواسط و پایان اسفند ماه افزایش می یابد که شایسته است شهروندان فهیم و قدرشناس استان ، با در نظر گرفتن ساعات پرمصرف آب ، اصول صرفه جویی و بهینه سازی مصارف را مد نظر قرار داده و در استفاده از آب که از موهبت های بی نظیر خداوند می باشد صرفه جویی کنند . وی صرفه جویی را از صفات نیکان و خیراندیشان عنوان کرد و افزود : امروزه که محدودیت منابع آب به یک دغدغه ی ملی تبدیل شده است و با توجه به خشکسالی های سنواتی در استان، باید صرفه جویی در اندیشه ی ما نهادینه شود و در رأس امور قرار گیرد . چرا که با اندکی صرفه جویی می توانیم با بحران کم آبی مقابله کرده ، هم خود و هم دیگران را از آب این نعمت الهی بهره مند سازیم . مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی آب ادامه دارد :دوم فروردین ماه برابر با 22 مارس از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی آب و فاضلاب نامگذاری شده است . وی این نامگذاری را در راستای دغدغه جهانی کمبود منابع آب و لزوم صیانت و حراست از منابع موجود و مصرف بهینه ی آب عنوان و تصریح کرد : روز جهانی آب بیانگر ضرورت حفاظت و صیانت جهانی از این گوهر بی بدیل آفرینش می باشد .

گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است ، قلندری در ادامه با اشاره به امکان بروز حوادث و اتفاقات در شبکه های آبرسانی ، طی تعطیلات عید نوروز ، سیستم 122 این شرکت را در شهرهای تحت پوشش آماده ی

 

 

 

 

پاسخگویی و ثبت تماسهای شهروندان عنوان و افزود : اکیپ های سیار اتفاقات و حوادث این شرکت در شهرهای مختلف به صورت شبانه روزی آماده ی ارائه ی خدمات و رفع اتفاقات آب و فاضلاب هستند .

بنا بر همین گزارش، قلندری در پایان با تاکید مجدد بر رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در روزهای پایانی سال که مقارن با سنت حسنه ی خانه تکانی است عنوان داشت : از جمله روشهای کاربردی صرفه جویی که می توان به آن اشاره نمود موارد ذیل می باشند :

1-برای نظافت حیاط به جای مصرف آب بهتر است از جاروب استفاده شود .

2-برای شستن فرش ، پتو و .... شیر آب را فقط هنگام نیاز باز می کنیم و سعی شود از یک سطل بزرگ و تی برای آب کشیدن استفاده شود و از آب غیر شرب بدین منظور استفاده گردد.

3- در هنگام خروج بلند مدت از منزل جریان آب را از کنتور مرکزی مسدود کنیم .

4- هنگام شستن آکواریم از آب آن برای آبیاری باغچه ها استفاده کنیم .

5- هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سعی کنیم ظرفیت آن کامل باشد .

6- در هنگام استحمام ، مسواک زدن و وضو گرفتن ، شیر آب را باز نگذاریم . با حداقل آب هم می توان این امور را به سهولت و به طور مطلوب انجام داد .

7- در هنگام شستن اتومبیل از سطل آب و اسفنج استفاده کنید .تلاش کنیم از آبهای غیر شرب برای شستشوی اتومبیل استفاده کنیم.

8- تمام شیلنگ ها ، اتصالات و شیرهای آب شرب را به طور مرتب کنترل کنید تا نشتی نداشته باشد .

بنا بر این گزارش ، مدیر عامل شرکت آبفا فارس در پایان ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن سال جدید خواستار استفاده از تمام روشهای صرفه جویی در مصرف آب که منتج به مصرف بهینه آب شود گردید .

تصاویر
  • توصیه های صرفه جویی مدیرعامل شرکت آبفا فارس  همزمان با فرارسیدن نوروز و سنت خانه تکانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری