X
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی برگزار شد
با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور؛

 آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی برگزار شد

با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مسئولین استانی و شهرستانی معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی انجام شد.
ﺳﻪشنبه، 29 بهمن 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب  و فاضلاب خراسان شمالی، روز دوشنبه 29 بهمن ماه سال جاری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با حضور مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس پاک ضمیر مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دکتر قنبری معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی و مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن ایثار شهر بجنورد برگزار و مهندس غلامحسین ساقی به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی گردید.

در این مراسم مهندس غلامحسین ساقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری گفت: در سال مالی جاری نه تنها اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری کاهش نیافته بلکه نسبت به سال های قبل افزایش چشم گیری داشته است و در بخش اصلاح و توسعه خطوط انتقال و شبکه توزیع آب سرعت بیشتری را تجربه نمودیم و از ابتدای برنامه ششم توسعه برنامه های شرکت آب و فاضلاب شهری در دو بخش آب و فاضلاب عملیاتی شد.

وی افزود: در بخش آب اولویت اول مدیریت مصرف بود که تلاشهای کلیه همکاران بویژه بخش روابط عمومی و اجرای برنامه های فرهنگی و مدیریت مصرف  در سال 97 ، علیرغم افزایش تعداد مشترکین توانستیم مصرف آب را کاهش دهیم ، محور دوم دربخش آب اصلاح شبکه های فرسوده بود که با مساعدت و همکاری اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و اختصاص مصوبات قانونی باعث تسریع در اجرای پروژه های اصلاح و توسعه شد .

ساقی خاطرنشان ساخت: محور سوم تقویت زیرساختهای تامین منابع آبی بود که با همکاری شرکت آب منطقه ای و اختصاص اعتبار از طرف وزارت نیر توانستیم 33 حلقه چاه را حفر که به تدریج وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در محور چهارم تقویت مخازن ذخیره آب مد نظر بود که با یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی مقارن گردید و با برنامه ریزی های انجام شده درجانمایی و احداث مخازن شهری آبرسانی روستاهای اطراف نیز مد نظر قرار گرفت که17 باب مخزن جدید در استان در حال ساخت می باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم گفت: با توجه به عقب افتادگی استان نسبت به میانگین کشوری که در ابتدای برنامه ششم درصد بهره مندی مشترکان از خدمات دفع فاضلاب 29 درصد بود ، اما با هدف گذاری انجام شده که تلاش می کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه به عدد 58 درصد برسیم که جهت رسیدن به این هدف ، ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر اسفراین  و احداث دو تصفیه خانه فاضلاب دیگر در شهر های آشخانه و شیروان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون تصفیه خانه آشخانه بطور کامل تکمیل شده و به زودی در قالب پویش (( # هرهفته – الف- ب ایران ))  افتتاح خواهد شد و تصفیه خانه شیروان نیز در مراحل پایانی قرار دارد که با وارد مدار شدن این دو تصفیه خانه ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان به حدود دو برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت .

فرایند یک پارچه سازی شرکتهای آب فاضلاب بعد از طی مراحل قانونی به پایان رسیده و امروز شاهد اجرای این فرایند در استان خراسان شمالی هستیم.

مهندس کشفی معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان خبر فوق در این مراسم گفت: در کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید 10 هزارو 300 روستا تحت پوشش آب سالم و گوارا و پایدار در آمده و 3000 هزار روستای دیگر نیز تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید و در بخش شهری نیز 100 درصد مردم از خدمات آب شرب شهری بهرمند هستندو در بخش فاضلاب بیش از 52 درصد مردم تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قراردارند  .

وی افزود: 228 تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال بهره برداری است و 5 میلیون متر مکعب در شبانه روز پساب تصفیه شده مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید و تصفیه می شود.

کشفی خاطرنشان ساخت: صنعت آب و فاضلاب کشور صنعتی پویا رو به جلو است، اما باید سطح خدمات را نسبت به قبل افزایش دهیم چون هنوز 5000 روستای بالای 20خانوار داریم که از آب آشامیدنی سالم بهره مند نیستند ، 10 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم که علیرغم ایجاد شبکه های توزیع آب ، این نگرانی وجود دارد که منابع پایدار و دائمی وجود نداشته باشند همچنین در تابستان سال 98 ما به 6800 روستا با تانکر آبرسانی نمودیم.

وی گفت: با توجه به اعداد و ارقام ارائه شده منظور این است که باید علیرغم تلاشها، کوشش ها و پیشرفت های خوبی که در صنعت آب و فاضلاب رخ داده باید نسبت به قبل تلاش بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم خدمات را در شهرها و روستاها بیش از پیش توسعه دهیم وی منتفع  اصلی یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب را مردم و خصوصا ساکنان روستا ها برشمرد و خاطر نشان ساخت یکی از مزیت های اصلی آن دسترسی ساده روستائیان به دریافت خدمات مطلوبتر خواهد بود.

در پایان این مراسم، از مهندس حمید روشن روان مدیرعامل اسبق شرکت آب و فاضلاب روستایی، مهندس حسن زاده سرپرست این شرکت تقدیر به عمل آمد و مهندس غلامحسین ساقی به عنوان مدیرعامل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی گردید.

تصاویر
  • آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری