X
آبرسانی به 3500 نفر از روستائیان استان اصفهان در شهرستانهای کاشان، شاهین شهر و میمه

 آبرسانی به 3500 نفر از روستائیان استان اصفهان در شهرستانهای کاشان، شاهین شهر و میمه

در ایام دهه فجر، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای ازوار شهرستان کاشان و کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستای مورچه خورت شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور جناب آقای مهندس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از اهالی روستاها برگزار شد.
دوشنبه، 28 بهمن 1398 | Article Rating

حال و روز  «آب» در کشور ما خوب نیست، این را همه می‌دانند و می‌گویند. در این شرایط، وزارت نیرو به عنوان متولی آب کشور، روزهای پرچالش و پرکاری را سپری می‌کند. در چنین وضعیتی، اولویت اول این وزارت‌خانه تامین آب شرب مردم است و در گام بعدی علاوه بر تامین آب موردنیاز برای بخش‌های دیگر همچون کشاورزی و صنعت، باید به وضعیت وخیم منابع آب و دورنمای تامین نیاز آبی کشور نیز توجه ویژه داشته باشد.جهت تامین پایدار نیاز آب شرب و کاهش فشار بر منابع آب محدود و همچنین احیای زیست‌محیطی حوضه‌ مقصد با استفاده از منابع آب مازاد حوضه مبدأ، طرح انتقال بین حوضه‌ای ضروری است. این امر در سطوح جهانی به منظور رفع کمبود آب در مناطق خشک و کم باران به کار گرفته می‌شود. نظر به اثرات تغییر اقلیم، رشد جمعیت در کلان شهرها و عدم توزیع یکنواخت مکانی و زمانی بارش در ایران، مشکلات اساسی در تامین پایدار آب برای مصارف گوناگون در بخش های مختلف کشور وجود دارد. لذا پروژه‌های انتقال آب براساس لحاظ کردن معیارهای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زیست محیطی و ...مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اخذ تمامی مجوزهای لازم ازجمله مجوز ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور مطالعات تکمیلی و عملیات اجرایی این طرح‌ها شروع می‌‌شود ؛ با همین هدف در ایام دهه فجر، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار در  تعدادی از شهرستان های استان اصفهان به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی رقم خورد.

در این راستا رضا پهلوانی، رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از کلنگ زنی یک پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌ شاهین شهر و میمه  و همچنین افتتاح یک پروژه آبرسانی در شهرستان کاشان  خبر داد و اظهار کرد: برای بهره برداری از  پروژه آبرسانی به روستای ازوار شهرستان کاشان،  لوله گذاری شبکه توزیع آب به طول  5 کیلومتر و نصب 108 فقره انشعاب آب انجام شده و 1800 نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شده اند. همچنین  برای آماده سازی پروژه تامین آب اهالی روستای مورچه خورت شهرستان شاهین شهرومیمه ،  اجرای 5 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب از شهرک صنعتی تا مخزن هوایی  روستا پیش بینی شده است و با اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از آن  حدود 1500 نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی در خصوص اعتبارات این پروژه ها تصریح کرد: برای افتتاح پروژه روستای ازوار شهرستان کاشان  بالغ بر 4500 میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده و در خصوص پروژه آبرسانی روستای مورچه خورت نیز  اعتباری بالغ بر 20000 میلیون ریال برآورد شده است

رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در پایان خاطر نشان کرد : این پروژه ها بخشی از 21 پروژه آبرسانی به 44 روستای استان اصفهان است که در ایام دهه فجر افتتاح شد و 43 هزار نفر از روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

تصاویر
  • آبرسانی به 3500 نفر از روستائیان استان اصفهان در شهرستانهای کاشان، شاهین شهر و میمه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری