X
پروژه احداث مخزن یکهزار مترمکعبی آبرسانی به شهر بلبان آباد به بهره برداری رسید
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انجام شد؛

 پروژه احداث مخزن یکهزار مترمکعبی آبرسانی به شهر بلبان آباد به بهره برداری رسید

در آخرین روزهای دهه فجر امسال، پروژه احداث مخزن دوقلو هزار مترمکعبی آبرسانی به شهر بلبان آباد از توابع شهرستان دهگلان با حضور فرماندار، امام جمعه، شورای شهر و سایر مسئولان در راستای طرح آبرسانی میان مدت به شهر بلبان آباد افتتاح شد.
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، شهر بلبان آباد دارای 3200 نفر جمعیت و 1190 فقره اشتراک می باشد؛ طرح تأمین آب میان مدت شهر بلبان آباد از منابع زیرزمینی در سال های گذشته آغاز شده که شامل 2 حلقه چاه، 6.8 کیلومتر خط انتقال، 4.2 کیلومتر نیرورسانی برق و مخزن یکهزار مترمکعبی می باشد و تاکنون در این طرح بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده که برای مخزن به بهره برداری رسیده 850 میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین قرار است سال آینده نیز 800 میلیون تومان برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه در راستای تکمیل طرح آبرسانی به شهر بلبان آباد هزینه شود.

یکی از اهداف پروژه مخزن هزارمترمکعبی، عدم تزریق مستقیم پمپاژ آب به شبکه توزیع آب شهری و جلوگیری از ایجاد مشکلات بهره برداری و حرکت به سمت صرفه جویی های اقتصادی شامل : کاهش حوادث آب، کاهش افت فشار آب، افزایش عمر مفید شبکه و کاهش تلفات و هدر رفت آب و مدیریت مصرف انرژی می باشد.

با ایجاد مخزن ذخیره آب پایداری تأمین آب شهر در هنگام بروز حوادث در تأسیسات ناشی از قطعی برق، شکستگی خطوط انتقال و تعمیرات و نگهداری محقق خواهد شد؛ در این پروژه با نصب شیرآلات درمحل تأسیسات و خطوط انتقال آب، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز لحاظ و اجرا شده است.

کار تأمین آب بلندمدت شهر بلبان آباد نیز قرار است در آینده از محل سدهای آزاد و قوچم انجام شود.

 

تصاویر
  • پروژه احداث مخزن یکهزار مترمکعبی آبرسانی به شهر بلبان آباد به بهره برداری رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری