X
ادامه روند خشکسالی وکمبود منابع آبی در استان قم

 ادامه روند خشکسالی وکمبود منابع آبی در استان قم

ﺳﻪشنبه، 21 فروردین 1397 | Article Rating

ادامه روند خشکسالی وکمبود منابع آبی در استان قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت، کمبود منابع آبی یکی از عمده ترین مشکلاتی به شمار می رود که طی سالیان اخیر گریبان ساکنان روستاهای استان قم را گرفته است. این مشکل در سال های گذشته با تلاش های مسئولین و کارکنان خدوم این شرکت تا حدود زیادی رفع شده ولیکن در سال جاری با توجه به وضعیت بارش ها و خشکسالی شدید در استان، کمبود منابع آبی محسوس تر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، دکتر احمدی جبلی مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان قم با بیان اینکه 152 روستا تحت پوشش شرکت آبفار قم قرار دارند گفت: در ایام تعطیل و فصول گرم سال جمعیت روستاها گاهی تا پنج برابر افزایش می یابد که این افزایش ناگهانی جمعیت  تامین آب روستاها را با مشکلاتی مواجه می سازد با این حال در زمان تعطیلات نوروزی هیچ موردی از کم آبی گزارش نشده است

دکتر احمدی جبلی خاطر نشان کرد:. قم از جمله استانهایی است که در گروه استانهای مواجه با کمبود آب قرار دارد، و حفظ منابع آبی موجود و جلوگیری از هدر رفت آب از جمله برنامه های دارای اولویت این شرکت بوده و تخصیص اعتبار جهت تعویض شبکه‌های فرسوده آبرسانی روستایی یکی از ضرورتهای رسیدن به این مهم می باشد چرا که  درصد قابل توجهی از هدر رفت آب به این معضل اختصاص دارد.

این مقام مسئول در انتها با  تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ صحیح استفاده از آب عنوان کرد: این شرکت با تمام قدرت برای رفع کمبود آب شرب مشترکین عزیز روستاهای استان، تلاش می کند و از این عزیزان تقاضا داریم با اصلاح الگوی مصرف آب ، خدمتگزاران خود را در آبرسانی  و ارائه خدمات بهتر یاری نمایند.

 

تصاویر
  • ادامه روند خشکسالی وکمبود منابع آبی در استان قم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری