X
*نیاز به بیش از 178 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای کهگیلویه  و بویراحمد /8 کیلومتر خط انتقال آب یاسوج  از زیر منازل مسکونی می گذرد
در نشست مشترک مدیر دفتر بهره برداری آبفای کشور عنوان شد؛

 *نیاز به بیش از 178 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد /8 کیلومتر خط انتقال آب یاسوج از زیر منازل مسکونی می گذرد

شنبه، 12 بهمن 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد علی رضا طباطبایی ظهر  امروز پس از بازدید از تاسیسات آب شرب شهر  یاسوج  در  نشست با مدیرعامل و معاونین بهره برداری و  فنی و مهندسی آبفای استان اظهار کرد: یکی از مسایل پیش رو.ی آبفای  یاسوج فرسودگی شبکه و عدم زون بندی  شبکه تئوزیع آب این شهر است که باید هرچه سریع تر زون بندی  شهر یاسوج اجرایی و عملیاتی  شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: حفظ و ارتقا توان تولید وکاهش نیاز به تولید آب  از اصلی ترین رویکردهای  آبفای کشور اس که در سطح استان ها باید اجرایی و عملیاتی شو.د.


طباطبایی  در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت کاهش مصرف آب در کشور ابراز کرد: سرانه مصرف آب در کشور بسیار بالا است و با فرهنگ سازی در جامعه می‌توانیم تا حدودی مصرف آب را در جامعه بهینه سازیم.

وی  با بیان اینکه اصلاح شبکه های توزیع آب، اصلاح فشار آب و استفاده انشعابات هوشمندانه از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند، ابراز کرد: باید با برنامه ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنیم.

طباطبایی عنوان کرد: بازسازی تاسیسات آبی در سطح کشور براساس اولویت کار انجام خواهد گرفت.
در ادامه نیز فیض اله پاسره با اشاره به وضعیت کلی آبرسانی به شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: در حال حاضر در  شهرهای استان شاهد فرسودگی 30 درصدی شبکه توزیع آب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیش از 178 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب  شهرهای  استان مورد نیاز است.

پاسره با بیان اینکه در شهر  یاسوج به عنوان  مرکز استان بیشترین چالش ها پیش روی آبفای استان است تصریح کرد:  این شهر  از مهاجرپذیرترین شهرهای استان است  توسعه  نامتوازن آن باعث بروز اشکالاتی در روند تامین آب شهروندان در فصول گرم سال شده است.

وی با بیان اینکه کمبود مخزن آب  یکی از این مشکلات است، تصریح کرد: با مطالعات انجام گرفته  بیش از 30 هزار متر مکعب  مخزن آب برای شهر  یاسوج مورد نیاز است که باید برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم احداث آن  انجام گیرد.

وی با بیان اینکه از برای جابجایی خطوط انتقال تنگ کناره و مهران یاسوج نیز  برنانمه ریزی لازم صوتر گیرد تصریح کرد:  در حال حاضر بیش از 8 کیلومتر خط انتقال 20 و 12 اینج از زیر مناطق مسکونی واقع در سرآبتاوه  و مناطق شرقی یاسوج عبور می کند که معارضات اجتماعی متعددی را بوجود آورده و  نیازمند جابجایی است.

 

 

تصاویر
  • *نیاز به بیش از 178 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای کهگیلویه  و بویراحمد /8 کیلومتر خط انتقال آب یاسوج  از زیر منازل مسکونی می گذرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری