X
حضور فعال آبفا کردستان در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور

 حضور فعال آبفا کردستان در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور

در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور که همزمان با هفته پژوهش روزهای 25 لغایت 26 در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، شرکت آبفا کردستان نیز با 7 دستاورد تحقیقاتی و 3 پروژه تحقیقاتی حضور یافت و در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شد.
پنجشنبه، 28 آذر 1398 | Article Rating

به‌ گزارش شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، در این جشنواره، شرکت‌های تابعه و مراکز پژوهشی این وزارتخانه، ذی‌نفعان صنعت آب و برق اعم از حوزه‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های فناور نوپا و استارتاپ‌های فعال در این حوزه حضور داشتند.

در این رویداد از پروژه‏‌هاي پژوهشي برگزيده، شركت‏‌هاي فعال در پژوهش و فناوري، پژوهشگران برگزيده، ایده‌‏هاي برتر و بانوان برگزيده تقدیر به‌عمل آمد؛ شرکت آبفا کردستان نیز با حضور فعال در جشنواره شایسته تقدیر و تشکر شناخته شد و به همین دلیل سیدحامد حسینی مدیر دفتر تحقیقات آبفا کردستان لوح تقدیری را از احمد سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، فنآوری اطلاعات و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دریافت کرد.

دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشی ارائه شده شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در جشنواره، دستگاه ربات بازرس شبکه های آب وفاضلاب و چاه های آب با حداکثر پیشروی و امکان تغییر سایز In pipe inspection robot ، دستگاه ربات بازرسی آسان از خطوط لوله فاضلاب با عمق پیشروی تا 100 متر، پروژه بومی سازی و ساخت تله مالیز چهارطرفه Slam trap  (تله جمع آوری حشرات با بال سبک)، ساخت کوپلینگ چرخشی بدون لرزش و بهبودکارایی آن، نتایج پروژه بررسی امکان استفاده از پلیمرهای نانوساختار به عنوان منعقد کننده در تصفیه آب بارعایت ملاحظات بهداشتی، پروژه بررسی علل وجود لارو شیرونومیده در منابع آب شهر سنندج و ارائه راهکار پیشگیری و حذف آن، نتایج پروژه امکان سنجی تصفیه هوای آلوده محیط تصفیه خانه های فاضلاب با استفاده از فناوری زیستی(پایلوت اجرایی تصفیه خانه فاضلاب سنندج) بودند.

همچنین 3 پروژه تحقیقاتی پایان نامه ای آبفا کردستان در حوزه های امکان­سنجی استفاده از پساب تصفیه­خانه فاضلاب در ساخت بتن و بررسی کیفیت پساب حاصل از شستشوی فیلترهای شنی تند تصفیه خانه آب شهر سنندج و بررسی کیفیت فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی رسوبات کف مخازن ذخیره آب شهر سنندج و مقاله تحقیقاتی برتر درحوزه کاهش آب بحساب نیامده در این جشنواره توسط آبفا کردستان ارائه شد.

دستاوردهای آبفا کردستان در این جشنواره مورد استقبال و بازدید معاونین و مدیران کل وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفت. در این بازدید مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به ترویج و انتشار دستاوردهای تحقیقاتی آبفا کردستان به سایر شرکت های آب و فاضلاب کشور تأکید و توصیه کرد.

عرضه توانمندي‏‌هاي پژوهش و فناوري صنعت آب و برق، شناخت چالش‌ها و نيازهاي صنعت آب و برق، فراهم‌سازي بستر ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهش و فناوري و آمادگي براي استقرار زيست بوم نوآوري نيرو، تقدير از برگزيدگان پژوهش و فناوري و بهره‏‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي، فني و اجرايي کشور از اهداف برگزاری این رویداد بود.

برگزاری نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري، اولین جشنواره دارایی فکری بانوان صنعت آب و برق، نمايشگاه توانمندي‌ شرکت‌هاي دانش‌بنيان، نشست‌هاي علمي و تخصصي، ايده‌هاي نوآورانه و تقدير از برگزيدگان از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد بود.

تصاویر
  • حضور فعال آبفا کردستان در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری