X
برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
با حضور مدیرکل دفتر حراست و امور محرمانه شرکت مهندسی آبفای کشور؛

 برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3

جلسه شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3 آبفای کشوری به میزبانی آبفای کاشان و به مناسبت هفته بسیج با حضور مدیرکل حراست و امور محرمانه شرکت‌ مهندسی آبفای کشور، فرماندهان پایگاههای بسیج منطقه 3 آبفای کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 05 آذر 1398 | Article Rating

در ابتدای جلسه مدیرعامل آبفای کاشان ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: آبفای کاشان در کنار شهرهای مشهد، اهواز و شیراز با استفاده از ظرفیت تبصره یک شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به عنوان شرکت مستقل تاسیس شده است.

مهندس محمدرضا اسدی افزود: کاشان از چهار دهه‌ی پیش به عنوان دشت ممنوعه‌ی بحرانی شناخته شده است. همواره با چالش‌های بی‌آبی مواجه بوده و دوری از مرکز استان و مواردی از این دست فلسفه‌ی استقلال شرکت آبفای کاشان از مرکز استان است. آبفای کاشان بیش از 13 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است با این وجود همواره آب سالم و بهداشتی مردم را تأمین کرده و هیچ‌گاه قطعی برنامه‌ریزی شده در هیچ یک از شهرهای تابعه گزارش نشده است. همه‌ی اینها ناشی از روحیه بسیجی کارکنان آبفا است. کارکنان آبفا شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تا آب شرب و بهداشتی سالم مردم را تأمین کرده و خدمات شایسته‌ای به همشهریان ارائه کنند.

وی یادآور شد: اگر کارنامه‌ی آبفا در منظر مردم قابل قبول است، گره‌ای از مشکلات مردم گشوده می‌شود، خدمات به موقع ارائه می‌شود و پاسخ‌گوی مردم هستیم در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم که بسیجی هستیم. شرایط کشور نیازمند روحیه‌ بسیجی برای فعالیت و خدمت به مردم است. اصل و روح حاکم بر تفکر بسیجی این است که گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود و چه کاری بهتر از این که در کسوت سقایت، آب شرب بهداشتی و سالم مردم را تأمین کنیم. تحقق وظیفه ذاتی و رسالت سازمانی مهم‌ترین اصل حاکم بر تفکر بسیجی است. در غیر این صورت تمسک صرف به نمادهای بسیجی با روحیه و تفکر بسیجی همخوانی نداشته و در تضاد با آن خواهد بود.

مدیرکل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه گفت: بسیج خلاصه شده در سه کلمه «سلامتی»، «امنیت» و «آرامش» است. هرکس موظف است در هرجایی که هست برای تحقق اهداف بسیج تلاش کرده و برای خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند مفید باشد. در واقع می‌توان گفت خلاصه بیانیه گام دوم «خودسازی»، «جامعه‌سازی» و «تمدن‌سازی» است.

کریم محرمی‌راد افزود: نقش بسیج در صنعت آب و فاضلاب، تحقق کلیدواژه‌های مطرح شده به عنوان فلسفه‌ی وجودی بسیج است. این بدان معنی است که اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها بایستی به نحوی باشد که هم بسیج حیات طیبه خود را حفظ کند و افزون بر آن شرکت‌ به حیات طیبه برسد. نگاه تخصصی به مسائل و مشکلات شرکت و تصمیم‌گیری صحیح و متناسب با شرایط و موقعیت‌ها در این راستا می‌باشد. نخستین پرسشی که انسان موثر در شرایط مختلف از خود می‌پرسد این است که؛ «من اکنون باید چه کاری انجام بدهم؟» پاسخ به این پرسش مسیر را مشخص خواهد کرد. آن چیزی که «می‌دانیم» و «می‌توانیم» باید انجام بدهیم. آنچه که نمی‌توانیم خداوند کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در پیام‌های امام هیچگاه بسیج با تیر و تفنگ شناخته نشده است. همواره بسیج به عنوان عنصر فعال حزب‌الله یاد شده است. «بسیج لشکر مخلص خداست» بسیج به عنوان یک تفکر مطرح شده است. در واقع بسیج مثل عاشورا، قرآن و نماز یک تفکر است. یک روش زندگی است.

در ادامه جانشین فرمانده سپاه کاشان گفت: با وجودی که مسائل نظامی در زمان تأسیس بسیج مورد توجه قرار گرفت ولی رویکرد بسیج پس از آن در بستر امور فرهنگی جاری شده است. زمینه‌ای فراهم شد تا بسیج در همه‌ی عرصه‌ها وارد شده و موفق شود. هدف اصلی بسیج دفاع و حمایت مخلصانه از مردم و خدمت صادقانه به مردم است. رویکرد اصلی بسیج خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی است.

سرهنگ علیرضا شبانی‌‌زاده افزود: اگرچه اهداف، ارزش‌ها و مبانی ثابت و مقدس هستند ولی تاکتیک‌ها متناسب با مسائل و شرایط جامعه تغییر می‌کند. مأموریت بسیج ادارات در فطرت انقلاب اسلامی است. وظیفه دارد فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم را گسترش داده و کارها بر مدار روحیه انقلابی و بسیجی جاری گردد. تکریم ارباب رجوع و امر به معروف و دوری از منکر در سطح ادارات در این راستا می‌باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خدمات ارزشمند آقای سید مهدی واجدی فرمانده پیشین و آقای سید محمد ایزدپرست جانشین فرماندهی اسبق پایگاه بسیج مقداد شرکت آبفای کاشان تجلیل شد.

تصاویر
  • برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
  • برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
  • برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
  • برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
  • برگزاری شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی پایگاههای بسیج منطقه 3
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری