X
مصون سازی زیرساختهای آب و فاضلاب مهمترین هدف پدافند شهری است
مدیرعامل آبفای استان همدان:

 مصون سازی زیرساختهای آب و فاضلاب مهمترین هدف پدافند شهری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مصون سازی زیرساختهای آب و فاضلاب مهمترین هدف پدافند شهری است، اظهار کرد: تمامی اقدامات و تدوین مقررات به طور مستقیم در جهت تامین امنیت مردم است.
ﺳﻪشنبه، 14 آبان 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تبریک گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بر اهمیت این مهم در بخش آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری های دستگاههای اجرایی مربوطه و با توجه به افزایش تهدیدات منطقه ای؛ سیاستهای کلی و اسناد بالادستی اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو، اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، قرارگاه پدافند زیستی سپاه پاسداران و ... نیاز به توجه و تاکید ویژه در این بخش دارند.
سیدهادی حسینی بیدار افزود: افتخار ما این است که شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بهره گیری از نیروهای متخصص و فعال و با اهتمام در دفتر پدافند غیر عامل و کمیته مدیریت بحران و پدافند این شرکت ، در راستای مصون سازی زیرساخت ها و پایداری و حفاظت از آسیب پذیری انسان ساخت احتمالی توسط دشمنان این مرز و بوم قدم های موثری برداشته است .
وی نهادينه‌سازي و اجراي اصول و ضوابط مديريت بحران و پدافند غيرعامل در صنعت آب و برق به منظور افزايش بازدارندگي، تداوم ارائه خدمات در شرايط اضطراري، کاهش آسيب‌پذيري و ارتقاء پايداري در کليه تأسيسات و فرايندهاي صنعت، شناسايي و طبقه‌بندي تأسيسات و فرآيندهاي حياتي، حساس و مهم و آسيب پذير و تدوين و اجراي برنامه‌هاي كوتاه مدت و بلندمدت، تدوين، بازنگري و اجراي استانداردها و ضوابط مديريتي و فني در سيستم‌ها، فرآيندها و تأسيسات موجود و طرح‌هاي توسعه، تدوين را از استراتژيهاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو برشمرد.
وی از دیگر استراتژيهاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو را آموزش، فرهنگ‌سازي و تمرين دستورالعمل‌ها و شرح وظايف كليه واحدها، مديران و كاركنان براي شرايط اضطراري و اطلاع‌رساني مؤثر به مردم، انجام پژوهش‌هاي مورد نياز در جهت دست‌يابي به راهكارهاي جديد كم هزينه، مؤثر و عملياتي در عرصه پدافند غيرعامل، بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين جهت مقابله با تهديدات نرم افزاري و الكترونيكي و ساير تهديدات جديد دانست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در راستای پدافند غیرعامل بخش آب و فاضلاب این شرکت برنامه و طرح هایی را به سرانجام رسانده است، ادامه داد: از سال 92 تا 96 تعداد 4مورد و در سال های 96 و 97 تعداد 21 مورد جایگزینی سامانه های گندزدایی از سیستم گازی به تزریق ایمن آب ژاول انجام شده است.
حسینی بیدار ادامه داد: همچنین 4 مورد از سامانه های گندزدایی از سیستم گازی نیز تا پایان سال جاری سیستم ایمن تزریق آب ژاول جایگزین خواهند شد.
وی، انجام مطالعات پدافند غیرعامل تاسیسات آب، بهبود شرایط حفاظتی و حراستی بر مبنای مطالعات پدافند غیرعامل، اصلاح فنس کشی و دیوار کشی، نصب دوربین های هوشمند امنیتی، ارتقا و بهبود سیستم روشنایی محوطه مخازن و تاسیسات، نصب سیستم های هشدار ورود غیرمجاز به تاسیسات و ... را از اهم برنامه های این شرکت در راستای پدافند غیرعامل بخش آب و فاضلاب خبرداد.
وی بابیان اینکه رصد و پایش مداوم تهدیدات زیستی از طریق آزمایشات مستمر کنترل کیفیت برابر استاندارد تعریف شده از دیگر برنامه های این شرکت در راستای اجرای طرح پدافند غیرعامل بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل کارگروه پدافند سایبری و تهیه طرح پاسخ اضطراری سایبری بر اساس دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل در شرکت آب و فاضلاب و آمادگی کامل در برابر هرگونه نفوذ و یا عملیات سایبری و بدافزارها، استفاده از برق دوفیدره در تاسیسات مهم از جمله سرور شرکت و همچنین ژنراتور، انجام آموزشهای عمومی و اختصاصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از دیگر برنامه ها بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: جایگزینی مواد منعقد کننده خارجی با مواد تولید داخل در تصفیه خانه های آب به عنوان اقدام شاخص در راستای پدافند اقتصادی، تهیه و استقرار سامانه های ارتباطی ایمن و پایدار، برگزاری مانورهای عملیاتی مدیرت بحران و پدافند با حضور استانهای معین و جانشین، خرید ، راه اندازی دستگاه آب بسته بندی از محل اعتبارات پدافند غیرعامل و بهره برداری در مدیریت بحران (سیل ، زلزله و ...) به عنوان طرح های بخش آب و فاضلاب در راستای اجرای پدافند غیرعامل به شمار می روند.
حسینی بیدار تصریح کرد: بازچرخانی پساب و رساندن شاخص های کیفی پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب با استفاده از نیروهای متخص داخلی به میزان استانداردهای مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح و انتقال پساب به نیروگاه برای اولین بار در کشور که علاوه بر تامین پایدار آب مورد نیاز نیروگاه و کاهش تبعات تهدید خشکسالی و تغییرات اقلیمی منجر به تولید برق با حداکثر ظرفیت در نیروگاه و تعلق جایزه مدیریت سبز جهانی به شرکت آبفای استان شده است.
وی با بیان اینکه اقداماتی که شرکت آب و فاضلاب در راستای مدیریت مصرف برق و انرژی انجام داده به عنوان دستگاه برتر از سوی شرکت توزیع برق معرفی شده است، افزود: همچنین در راستای پایداری انرژی و انجام اقدامات کاهش و مدیریت مصرف نیروگاه انرژی خورشیدی نصب شده است.

تصاویر
  • مصون سازی زیرساختهای آب و فاضلاب مهمترین هدف پدافند شهری است
  • مصون سازی زیرساختهای آب و فاضلاب مهمترین هدف پدافند شهری است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری