X
آگاه سازی شهروندان در خصوص اطمینان از سلامت آب شرب شهر سنندج توسط امامان جمعه و جماعت
در بازدید جمعی از امامان جمعه از تصفیه خانه آب سنندج عنوان شد؛

 آگاه سازی شهروندان در خصوص اطمینان از سلامت آب شرب شهر سنندج توسط امامان جمعه و جماعت

جمعی از ائمه جمعه و جماعت شهر سنندج روز پنجشنبه نهم آبان ماه طی بازدید از تصفیه خانه آب در جریان نحوه تصفیه و توزیع آب قرار گرفتند.
پنجشنبه، 09 آبان 1398 | Article Rating

جمعی از ائمه جمعه و جماعت شهر سنندج روز پنجشنبه نهم آبان ماه طی بازدید از تصفیه خانه آب در جریان نحوه تصفیه و توزیع آب قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در این بازدید ماموستایان و امامان جماعت تعدادی از مساجد مختلف سطح شهر سنندج، حضور داشتند و در ابتدای این بازدید معاون بهره برداری شرکت آبفا کردستان توضیحاتی را در خصوص فعالیت تصفیه خانه های 1 و 2 آب سنندج ارائه داد.

محمد فرهاد با اشاره به رسالت آبفا در زمینه تأمین و تصفیه و توزیع آب در سطح شهر سنندج و کل استان، گفت: علت طعم و بوی اندکی که در آب شهر وجود دارد تغذیه گرایی یعنی رشد جلبک در سد وحدت است که برای سلامتی هیچگونه ضرری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این قضیه در اکثر سدها اتفاق می افتد، افزود: در حفظ و حراست از منابع آبی مانند سدها چندین دستگاه وظیه دارند که باید با تعامل پیشگیری را در برنامه قرار بدهند.

فرهاد اظهار کرد: برای کاهش این طعم و بو از تمامی روشهای مورد نیاز و استاندارد در تصفیه خانه آب سنندج استفاده می شود اما در هیچ کجا نمی توان بیش از 70 درصد از این طعم و بو را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون قشر اثرگذاری در جامعه هستند و با توجه به نفوذی که در جامعه و میان لایه های مختلف مردم دارند، قطعا نقش زیادی در آگاه سازی شهروندان در خصوص فعالیت های شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه گاها نگرانی هایی در خصوص آلودگی آب در سنندج و یا دیگر شهرهای استان مطرح می شود، تأکید کرد: جایی برای این نگرانی ها نیست، چراکه آبفا با استفاده از بهترین فنآوری ها، کار کنترل کیفیت آب را انجام می دهد.

فرهاد با تأکید مجدد بر اینکه آبی که در شبکه توزیع می‌شود مقداری طعم و بو دارد، اما قطعا سالم و دارای بالاترین استانداردهای بهداشتی است، تصریح کرد: افزایش اطمینان و آرامش بخشی به شهروندان در زمینه آب تولیدی در استان هدف شرکت است و در این راستا از مراجع فکری جامعه بویژه روحانیون به دلیل اثرگذاری صحبتهای آنها انتظار داریم با روشنگری در این زمینه در نمازهای جمعه و سایر مناسک مذهبی یاریگر ما باشند و آنچه را خود در این بازدید مشاهده نمودند به شهروندان منتقل کنند.

ماموستایان و روحانیون حاضر در این بازدید نیز ضمن تقدیر از تلاشهای آبفا استان از روند و فرایند تصفیه آب دیدن و تاکید کردند افکار عمومی شهروندان را در نمازها و مراسم و مناسک مذهبی در خصوص سلامت آب شهر  آگاه نمایند.

مهندس فرهاد و کارشناسان آبفا در ادامه به پرسش های امامان جماعت پاسخ دادند و پس از آن از بخش های مختلف مجتمع تصفیه خانه آب شهر سنندج بازدید به عمل آمد.

تصاویر
  • آگاه سازی شهروندان در خصوص اطمینان از سلامت آب شرب شهر سنندج توسط امامان جمعه و جماعت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری