X
مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
به همت معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی:

 مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد

مراسم تکریم از نخستین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با حضور مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، رئیس وقت سازمان آب کاشان، مدیرعامل آبفای کاشان و جمعی از کارکنان، بازنشستگان و مدیران سابق این شرکت در سالن‌ همایش‌های مجموعه فرهنگی فیض کاشان برگزار شد.
شنبه، 04 آبان 1398 | Article Rating

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت که متولی برگزاری این مراسم بود با بیان این خبر گفت: هدف از برگزاری این مراسم اولاً پاس‌داشت خدمات جناب آقای مهندس کوشان به عنوان اولین مدیرعامل شرکت است و ثانیاً به اشتراک گذاشتن تجارب با کارکنان و مدیران است.

مهندس علی‌اکبر قانع با تأکید بر مدیریت دانش برای ارتقاء و بهره‌وری عملکرد هر سازمان یادآور شد: تحقق مدیریت دانش در گرو استفاده از تجارب مدیران و کارکنان دور‌ه‌های گذشته هر سازمان است که به صورت مستند، مکتوب و قابل استفاده تدوین شده و در اختیار همکاران و مدیران آینده قرار می‌گیرد.

وی به این نکته اشاره کرد که کارشناسان سازمان، سکاندار و مدیران آینده شرکت هستند. ضروری است با تجارب مدیران و پیشکسوتان مجموعه آشنا شده و نحوه‌ی رویارویی و مواجه مدیران با چالش‌های سازمان را فرابگیرند.

مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور نیز در این مراسم گفت: تجارب برگرفته از کشورهای توسعه یافته نشان از آن دارد که  سرمایه‌های انسانی و تأسیسات زیرساختی از تقدس برخوردار بوده و به عنوان پاشنه آشیل هر سازمان محسوب می‌شود. موفقیت هر سازمان در گرو توجه به این دو عامل است.

مهندس علی‌اصغر قانع یادآور شد: همواره جذب و به کارگیری افراد متخصص و توانمند در شرکت آب و فاضلاب کاشان مورد توجه مدیران ارشد این سازمان قرار گرفته است. بدنه کارشناسی قوی آبفای کاشان ره‌آورد این اقدام است که در کلیه اقدامات، خدمات و پروژه‌ها متجلی است. 

وی نحوه‌ی برخورد با کارکنان را از دیگر عوامل رشد و تعالی سازمان نام برد و گفت: اعتماد و تفویض اختیار همراه با نظارت‌های لازم این امکان را فراهم می‌کند که خلاقیت‌ افراد در راستای اهداف سازمانی به کار  گرفته شده و نتایج ثمربخشی در پی داشته باشد.

مهندس اصغر قانع «گزینش نیروهای توانمند»، «اعتماد» و «تفویض اختیار» به مدیران و «سخت‌کوشی» را از ویژگی‌های برجسته اخلاقی و مدیریتی مهندس کوشان نام برد و گفت: مهندس کوشان همواره کوشا بود. همواره سخت کوش و در کلیه زمینه‌ها جلوتر از همه بود. این چیزها باعث شد شرکت آب و فاضلاب کاشان در سطح کشور بدرخشد و همواره حرف تازه‌ای برای گفتن در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

مهندس کوشان در این مراسم گفت: کاشان نخستین شهری بود که متفاوت با دیگر نقاط کشور به صورت مستقل شکل گرفت و این کار مرهون زحمات افرادی است که برای تحقق آن تلاش و پیگیری کردند. سازمان آب تبدیل به شرکت آب و فاضلاب کاشان شد. در ابتدای کار متوجه شدیم برای این که شرکت بتواند به رسالت خود به شایستگی عمل کند نیازمند افراد متخصص و توانمند است. برای همین در خصوص بکارگیری و جذب افراد سخت‌گیری شد. الحمدالله نتیجه آن سخت‌گیری‌ها جذب افرادی شایسته در آبفای کاشان بود که منشأ خدمات ارزنده‌ای برای منطقه و مردم شد. به هیچ وجه سفارش قبول نکردیم و از معیارهایی که در نظر گرفته بودیم کوتاه نیامدیم. باارزش‌ترین سرمایه هرکشور منابع و سرمایه‌های انسانی است. باید بهترین‌ها را به کار گرفت و هر سال وضعیت افراد را بررسی کرد. آزمون گرفت تا افراد دانش و مهارت‌های خود را متناسب با علم و شرایط روز ارتقاء بدهند.

قدم بعدی وضعیت بررسی تأسیسات و زیرساخت‌های شرکت بود. شبکه فرسوده بود و مخازنی که هیچ آبی در آن جمع‌آوری و نگاهداری نمی‌شد. متوجه شدیم وضعیت خطوط انتقال و تغذیه مخازن مشکل دارد. سیستم لازم برای کنترل و جمع‌آوری آب در مخازن تعبیه نشده است. اصلاح شبکه و جمع‌آوری آب در مخازن باعث شد همواره آب در دسترس مردم قرار گیرد.

وی تلاش مستمر و شکرگذاری را به عنوان دو ویژگی مورد نیاز هر انسان ذکر کرد و گفت: باید تمام توان خود را انجام وظیفه و رسالت انسانی و سازمانی به کار گرفته و منتظر تقدیر و پاداش نباشیم. خداوند همه‌ی کارهای ما را می‌بیند و این برای ما کافی است. حتی انجام عمل صالح برای رسیدن به بهشت نیز به عنوان داد و ستد تلقی شد و قابل قبول نیست بلکه انجام هر کار در صورتی ارزشمند است که برای رضایت خداوند متعالی باشد و حتماً خداوند پاداش آن را خواهد داد.

مهندس کوشان در ادامه وضعیت منابع آب شهرستان و منطقه را تشریح کرد و گفت: تصور اشتباه در فرهنگ عامه شکل گرفته است که زیرزمینی دریایی از آب در جریان است. در صورتی که واقعاً این‌گونه نیست. این منابع طی هزاران سال شکل گرفته است. نزولات جوی از طریق آبرفت‌ها در منابع جمع‌آوری شده است. حدود  شصت هفتاد سال پیش که انسان مجهز به تکنولوژی برداشت آب از اعماق زمین دست پیدا کرد به سراغ منابع رفت و از آن بی‌حد و اندازه برداشت کرد. اگر روزی سطح ایستایی منابع در منطقه کاشان به گونه‌ای بود که با حفر چاه در عمق چهل پنجاه متر به آب می‌رسید الان سطح ایستایی به 200 تا 250 متر از سطح زمین رسیده است. در این شرایط مهم‌ترین کاری که باید انجام بدهیم صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت مصرف است. قبلاً یک قنات بود و همه‌ی مصارف شرب و بهداشت و کشاورزی و .... از آن تأمین می‌شد. شاید مصرف سرانه هر شهروند چهار پنج لیتر بود. الان مصرف سرانه استاندارد 120 لیتر رسیده است. در صورتی که به همین نیز اکتفا نکرده و مصرف سرانه شهروندان بیش از 150 لیتر است.

مدیرعامل آبفای کاشان در این مراسم گفت: شرکت آب و فاضلاب کاشان در سطح کشور حرف برای گفتن دارد. بخشی از این دستاورد که در صحبت‌های آقای مهندس کوشان اشاره شد ناشی از منابع و سرمایه‌های انسانی توانمند است که برای جذب و بکارگیری آنان دقت لازم انجام گرفته است. در زمانی که معاونت فنی شرکت به عهده‌ی اینجانب بود، به من مأموریت داده شد که برای جذب نیرو با متقاضیان مصاحبه کنم. فراموش نمی‌کنم آقای کوشان نکته‌ای به من گفتند؛ مصاحبه کنید. بررسی کنید. وظیفه شما این است که ببنیند کدام‌یک به درد سیستم می‌ خورد. بقیه‌ی آن –که فشارهای بیرونی بود- با من است. در واقع این توصیه‌ی مدیرعامل، رویکرد و دستور کار سیستم برای گزینش نیرو در شرکت آبفای کاشان بود که توسط آقای مهندس کوشان پایه‌ریزی شد که الحمدالله یکی از نتایج آن این است که اکنون جایگاه شرکت در سطح کشور فراتر از بسیاری از مراکز استان است.

مهندس محمدرضا اسدی تصریح کرد: در آن موقع اصلاً این گونه نبود به محض جذب نیرو صاحب میز و صندلی شود، بلکه از نیرو می‌خواستند که در کنار دیگر کارکنان بر سرپروژه حاضر شده و مهارت‌های فنی را در کنار درس‌آموخته‌های دانشگاهی لمس کرده و ارتقاء بخشد. این‌ها بخشی از درس‌آموخته‌های مدیران دهه‌ هفتاد است. نسلی خوبی تربیت شده که منشأ خدمات ارزنده برای سیستم و مردم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز شرکت آب و فاضلاب کاشان به تأسی از آموخته‌های مدیران دهه‌ی هفتاد خطوط قرمزی را مدنظر قرار داده و بر اساس آن عمل می‌کند. تأمین آب مطلوب شهروندان به لحاظ کمی و کیفی در تمام ساعات شبانه‌روزی یکی از سیاست‌های شرکت است که الحمدالله می‌توان به جرأت گفت شهروندان دو ساعت قطعی آب برنامه‌ریزی شده در دوازده شهر تابعه طی بیست و دو سال گذشته ندیده‌اند.

مدیرعامل آبفای کاشان تصریح کرد: خطوط قرمز و رویکرد اصلی سازمان تأمین آب با کمیت و کیفیت مطلوب برای شهروندان است. این برای ما به عنوان خاطره‌ی خوب باقی خواهد ماند. اضافه بر این با هم عهد کنیم همه‌ی تلاش خود را برای تحقق این اهداف به کار گرفته و اضافه بر این در برخورد با شهروندان و ارباب رجوع نهایت احترام و تکریم را به کار گیریم. گاهی پیش آمده است که به لحاظ محدودیت منابع و چارچوب‌های قانونی نتوانیم کاری برای ارباب رجوع انجام بدهیم ولی می‌توانیم با ارباب رجوع با اخلاق برخورد کرده و احترام بگذاریم. مجموعه‌ی این عوامل است که خاطره‌ی خوب از همه‌ی ما باقی خواهد ماند و بیش از این حال دل‌مان خوب خواهد بود.

تصاویر
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
  • مراسم تکریم نخستین مدیرعامل آبفای کاشان برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری