X
بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار
در بازدید مسئولان بندر خمیر از آب شیرین کن بندرعباس مطرح شد؛

 بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار

فرماندار، امامان جمعه اهل تشیع و تسنن و جمعی از معتمدین محلی شهرستان خمیر از سایت آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید کردند.
شنبه، 04 آبان 1398 | Article Rating

فرماندار شهرستان خمیر هدف از این بازدید را بررسی وضعیت تولید آب در آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بیان کرد و گفت: خوشبختانه احداث این سایت با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و تجهیزات داخلی اتفاق خوبی بوده که امیدواریم مردم عزیز شهرستان خمیر با مصرف بهینه آب، قدردان این زحمات باشند.

"میرهاشم خواستار" با اشاره به سختی ها و مشکلات بخش خصوصی و آبفا در اجرای این پروژه تاکید کرد: بایستی با توجه به صرف هزینه های کلان و محدودیت منابع آبی موجود، مدیریت صحیحی در نوع تولید، بهره برداری و مصرف آب داشته باشیم تا از بروز هر گونه مشکلی در تامین آب مورد نیاز جلوگیری شود.

قدردانی فرماندار خمیر از اقدامات تامین آب آبفای هرمزگان

وی ضمن قدردانی از مجموعه آبفا و سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین آب این شهرستان، اظهار امیدواری کرد: با آگاهی دادن به مردم نسبت به تلاش های انجام شده و در حال انجام آبفا برای تامین نیاز آبی مردم ، کمک موثری به ترویج مصرف بهینه و حفظ منابع آبی خواهد شد.  

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به آماده بودن فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس ,گفت: در حال حاضر منتظر ترخیص پمپ های فشار قوی(هایپر پمپ) از گمرک بازرگان هستیم که با انجام آن طی یک ماه آینده,  فاز دوم با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری می‌شود. 

رفع نیاز آبی بندر خمیر با تکمیل فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس

امین قصمی افزود: هم اکنون فاز اول این پروژه با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تامین کننده آب شرب شهرستان خمیر است و با تکمیل فاز دوم  ,کل نیاز آبی این شهرستان مرتفع می شود.

به گفته قصمی, آب شیرین کن بندرعباس تا پایان امسال با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد .

وی اضافه کرد: ظرفیت فاز سوم با تکمیل خط انتقال ۳۳ کیلومتر از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تا مخازن داماهی,  بخشی از نیاز آبی شهر بندرعباس را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص جزییات منابع آبی شهرستان خمیر گفت: منابع اصلی تامین آب این شهرستان از چاههای کهورستان بوده که با توجه به استمرار خشک سالی و محدودیت منابع آبی این منطقه, آب مورد نیاز این شهرستان از بندرعباس تامین می شده و در شرایط کنونی با تشدید محدودیت منابع آبی,  سیاست استفاده از آب های غیر متعارف برای تامین آب شرب بندر خمیر اجرا شده است.

قصمی افزود: مجموع نیاز آبی شهرهای بندرعباس و بندرخمیر ۲۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که به موازات تکمیل آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی,  پروژه ای با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب نیز اجرایی خواهد شد. 

وی در پایان, ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم و مسئولان شهرستان خمیر در مواقع بحران آب,  این اطمینان را داد: با بهره برداری از این پروژه این شهرستان از منابع آبی پایداری برخوردار می شود.

تصاویر
  • بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار
  • بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار
  • بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار
  • بهره مندی شهروندان بندرخمیر از آب شرب پایدار
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری