X
صنعت گردشگری جایگزین مناسب کشاورزی سنتی و تولید محصولات "آب بر"
آبفای خراسان رضوی در همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستایی مطرح کرد:

 صنعت گردشگری جایگزین مناسب کشاورزی سنتی و تولید محصولات "آب بر"

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستایی در رابطه با نقش زن و آب در توسعه گردشگری روستایی سخنرانی کرد.
شنبه، 27 مهر 1398 | Article Rating

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در همایش ملی زن و توسعه گردشگری روستایی در رابطه با نقش زن و آب درتوسعه گردشگری روستایی سخنرانی کرد.
محمد عباس زاده در این همایش دو روزه در شهر کاشمر برگزار شد با نمایش پاورپوینت حاوی تصاویر ومطالب مختلف به تشریح وضعیت تامین و توزیع ، چالش های پیش رو ، ضرورت های مدیریت مصرف و نقش آب در توسعه گردشگری پرداخت.
وی با طرح این پرسش که توسعه گردشگری بدون آب اماکن پذیراست؟  نقش بانوان و آب را در توسعه گردشگری حائز اهمیت دانست و گفت:" زن به عنوان مادر یا معلم ، رکن اصلی تربیت و اموزش و عامل شکل گیری شخصیت فرزندان را بر عهده دارد و این نقش می تواند باعث توسعه گردشگری ، مدیریت مصرف آب و انرژی و حفظ منابع آبی شود.
وی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال و درامد پایدار خاطر نشان کرد: صنایعی مانند گردشگری و بوم گردی گزینه مناسبی برای جایگزینی کشاورزی سنتی و تولید محصولات آب بر می باشد.  
    وی تاکید قرآن کریم برمصرف درست آب را یادآورشد و با توضیح در باره چرخه آب را برای حاضران در همایش که شمار زیادی از آنان را بانوان تشکیل می دادند ، منابع آب را به دو بخش زیرزمینی و سطحی تقسیم کرد و اظهار داشت: سهم خراسان رضوی در تامین آب شرب شهرها از منابع زیر زمینی 98و سطحی تنها دو درصد است .
وی از کمبود آب به عنوان یک بحران جهانی نام برد و هشدار داد : ایران با توجه به برداشت سالانه بیش از40 درصد از کل منابع آب تجدید پذیر در وضعیت بحرانی شدید قرار دارد.
وی سرانه مصرف آب آشامیدنی در ایران را دو برابر استاندارد جهانی یعنی 250 لیتربه ازاء هر نفر در شبانه روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که متوسط بارش سالانه درایران 210میلی متر و جهان 870میلی لیتر می باشد.
عباس زاده در ادامه چند عدد  از مصرف آب مجازی (پنهان) در تولید محصولات خوراکی و غیر خوراکی ارائه داد و با بیان اینکه مصرف بهینه آب ، قدرشناسی از سرمایه ملی محسوب می شود تاکید کرد: بهای یک مترمکعب آب شرب که از طریق شبکه شهری و با تلاش شبانه روزی در اختیار مصرف کنندگان و مشترکان قرار می گیرد  500 تومان است در حالیکه معادل همین میزان آب معدنی 650 هزارتومان در بازار به فروش می رسد.

تصاویر
  • صنعت گردشگری جایگزین مناسب کشاورزی سنتی و تولید محصولات "آب بر"
  • صنعت گردشگری جایگزین مناسب کشاورزی سنتی و تولید محصولات "آب بر"
  • صنعت گردشگری جایگزین مناسب کشاورزی سنتی و تولید محصولات "آب بر"
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری