X
برگزاري مانورهاي تمريني_آموزشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور

 برگزاري مانورهاي تمريني_آموزشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور

چهارشنبه، 13 شهریور 1398 | Article Rating

مانور آموزشي، تمريني شوراي هماهنگي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور با حضور مسئولان مديريت بحران استان هاي همدان، تهران، البرز، قزوين، قم و مركزي روز گذشته در نيروگاه مفتح همدان برگزار شد.
محمودرضا عراقي در اين جلسه، عملكرد مديريت پدافند غيرعامل استان را مناسب برشمرد و تاكيد كرد: موفقيت ها در صنعت آب و برق به لحاظ تخصصي بودن مسئولان مربوطه است.
وي با تاكيد بر اينكه در مواجهه با اتفاقات بايستي از قبل تفكر كرده باشيم و سناريوي علمي داشته باشيم، مطرح كرد: مديريت اقتضايي است اما اين به معناي آن نيست كه نبايد بدون برنامه پيش رفت بلكه در مديريت بحران داشتن سناريو اهميت ويژه اي دارد؛ بايد سناريوها و روش هاي علمي ثابت شده و آزمايش شده را داشته و با توجه به زمان و مكان از آن ها استفاده كنيم تا هزينه ها كاهش يابد.
معاون امور عمراني استانداري همدان با اشاره به اينكه هزينه كردن براي داشتن سناريوي مناسب، سودي است كه از هزينه هاي سنگين بعدي جلوگيري مي كند، خاطر نشان كرد: مبالغ به كار گرفته شده براي پدافند غيرعامل هدررفت سرمايه نيست.
عراقي در ادامه صحبت هاي خود بر لزوم شناسايي تمامي ظرفيت ها در مديريت بحران اشاره كرد و افزود: با بهره گيري از ظرفيت هاي بخش خصوصي در كنار امكانات بخش دولتي مي توانيم سناريوهاي اجرايي داشته باشيم و نيازها را احصا كنيم.
معاون امور عمراني استانداري همدان با بيان اينكه علاوه بر ضرورت بسيج امكانات در مديريت بحران و برنامه ريزي هاي مربوط به پدافند غيرعامل نيازمند آموزش هستيم، خاطر نشان كرد: تمامي اين نيروها بايستي آموزش ببينند تا بتوانيم از بهترين روش در مسير درست پيش رويم از سويي بايد اين برنامه ها را با اجراي مانور از روي كاغذ، به مرحله اجرا رساند.
اين مقام مسئول ادامه داد: نقطه ضعف ما در مديريت بحران، نداشتن تئوري، علم يا تكنولوژي نيست بلكه نداشتن مانورهاي آموزشي وتمريني است حال آن كه مانور و تمرين از ارزشمندترين كارها است.
معاون امور عمراني استانداري همدان در پايان سخنان خود، پدافند غيرعامل را ضروري برشمرد و گفت: پدافند غيرعامل به معناي پيش بيني است به نوعي كه در كمترين زمان بتوانيم بيشترين استفاده از امكانات را داشته باشيم و كمترين اطلاعات به دشمن برسد و مناسب ترين توزيع امكانات و خدمات را داشته باشيم..
در ادامه دبير كميته بحران و پدافند غيرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان و مدير دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل همدان به تشريح عملكردهاي دستگاه هاي مربوطه در حوزه آب و برق همدان در خصوص مديريت بحران و پدافند غيرعامل پرداخت.
مرتضي جعفري در بيان اهم اقدامات انجام شده در حوزه تامين آب مورد نياز نيروگاه شهيد مفتح همدان مطرح كرد: بازچرخاني پساب در اين نيروگاه علاوه بر كاهش چشمگير مصرف آب به افزايش راندمان توليد انرژي نيز كمك كرده است، در اين راستا تعداد 30 حلقه چاه بسته شد و استفاده از آب هاي زيرزميني توسط اين نيروگاه متوقف و راندمان اين نيروگاه تا 105 درصد افزايش يافت.
وي علاوه بر انتقال پساب تصفيه خانه به سيستم هاي نيروگاه شهيد مفتح همدان، به احداث برج خشك خنك كننده نيروگاه مفتح اشاره كرد و گفت: واحد دوم اين برج در حال حاضر پيشرفت 20 درصدي دارد.
جعفري در ادامه صحبت هاي خود به تشريح اقدامات انجام شده در حوزه سوخت و محموله هاي سوختي چون احداث مخازن بتني زيرزميني مدفون به منظور ذخيره سازي سوخت پرداخت و ادامه داد: در حوزه سايبري و امنيتي شبكه ها در نيروگاه شهيد مفتح همدان در زمينه حفاظت الكترونيك، علائم هشداري، مانيتورينگ، نصب دوربين مداربسته، تجهيز به سيستم هشداري ديداري و شنيداري و برقراري ارتباط امن مخابراتي نيروگاه اقدامات مناسبي صورت گرفته است.
دبير كميته بحران و پدافند غيرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: در جهت جلوگيري از اثرات امواج الكترومغناطيسي نيز بازديد مستمر از پنل ها، نصب مولدهاي اضطراري برق با توان 1600 كيلووات، احداث ديواره آتش و اجراي مانورها از جمله برنامه ها بوده است.
وي به اقدامات انجام شده توسط شركت آب و فاضلاب روستايي استان همدان در راستاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل نيز پرداخت و در اين زمينه به تشكيل كميته مديريت بحران، خريد و تجهيز ماشين آلات، راه اندازي ستاد مديريت بحران، تامين برق پايدار توسط سلول هاي خورشيدي، تشكيل تيم هاي واكنش اضطراري حوادث، تجهيز و آماده به كار نگه داشتن تعداد 10 دستگاه خودرو، برگزاري كارگاه هاي آموزشي، حصاركشي حريم تاسيسات اشاره كرد.
جعفري در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوي شركت آب و فاضلاب شهري همدان نيز به انجام مطالعات صورت گرفته در حوزه آب همدان پرداخت و به اقدامات اين شركت در زلزله سال 96 و 97 و سيلاب سال 98 اشاره كرد.
وي در اين زمينه يادآور شد: نصب دريچه كنترل سيلاب روي خط انتقال تصفيه خانه فاضلاب همدان از جمله اقدامات مهم در اين زمينه محسوب مي شود.
جعفري در ادامه به گزارش عملكرد شركت منطقه اي برق باختر چون ورود در ساعات اوليه حادثه سيلاب و رانش، اعزام اكيپ هاي واكنش سريع، پيگيري راه اندازي ديزل ژنراتور، چارت تشكيلاتي، تجهيز ماشين آلات و... اشاره كرد و گفت: شركت آب منطقه اي همدان نيز در راستاي تهيه تجهيزات پايش كيفي آب چون اسپكتروفتومتر، نصب دوربين هاي حفاظتي، تابلوهاي هشدار و مانيتورينگ پيش رفته و تاكنون مانورهاي عملياتي اطفا حريق، زلزله، نشست گاز كلر و مانورهاي دورميزي متعددي را برگزار كرده و ساختمان هاي نگهباني نيز احداث كرده است.
دبير كميته بحران و پدافند غيرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان در پايان صحبت هاي خود به اقدامات شركت توزيع نيروي برق همدان اشاره كرد و افزود: جاري سازي نظام نامه مديريت بحران، احداث نيروگاه هاي كوچك مقياس در سطح استان، تدوين سناريوها و مانورها، خريد دو دستگاه ديزل ژنراتور سيار، خريد يك دستگاه ترانسفورماتور و.. از جمله اقدامات صورت گرفته شركت توزيع نيروي برق همدان در راستاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل است.
.
گفتني است؛ مانورهاي تمريني - آموزشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور طي روزهاي 12 و 13 شهريور ماه در همدان در حال برگزاري است.

تصاویر
  • برگزاري مانورهاي تمريني_آموزشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور
  • برگزاري مانورهاي تمريني_آموزشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل صنعت آب و برق منطقه مركزي شمال كشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری