X
42 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب طی سالجاری در شهرهای کردستان انجام شد
مدیرعامل شرکت آبفا استان در گفتگو با رادیو کردستان:

 42 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب طی سالجاری در شهرهای کردستان انجام شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اجرای 270 میلیارد ر یال پروژه طی 5 ماهه نخست سالجاری گفت: از محل این هزینه کرد، 42 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب، احداث 10 هزار مترمکعب مخازن و حفر 4 حلقه چاه جدید اجرا شده است.
چهارشنبه، 06 شهریور 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مهندس محمدحسین محمدی در گفتگو با برنامه مردم و مسئولان رادیو استان با اشاره به اینکه 100 درصد جمعیت شهری استان از آب شری سالم و بهداشتی بهره مند هستند، افزود: 95 درصد جمیعت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار دارند و در حال حاضر 74 درصد فاضلاب جمع آوری شده در شهرهای استان تصفیه می شود.

وی در پاسخ به یکی از تماس های مردمی در خصوص مشکل افت فشار یا کم آبی در برخی نقاط ناحیه منفصل شهری آساوله گفت: آساوله از جمله مناطقی است که مسئولیت ارائه خدمات آب و فاضلاب در آن به تازگی به آبفا واگذار شده است و مشکلی که در این منطقه وجود دارد ساخت و سازهای متعدد در نقاط حاشیه ای آساوله است .

مهندس محمدی ادامه داد: در گذشته به دلایل مسائل قانونی امکان ارائه خدمات به این نواحی نبود اما از سال 96 قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که امکان واگذاری انشعابات به این قبیل ساخت و سازها را به شکل موقت تا زمان تعین تکلیف آنها صادر می کرد.

مدیرعامل آبفا کردستان افزود: تاکنون 8 کیلومتر شبکه آب در آساوله احداث شده است و در حال اجرای پروژه ای با اعتبار 50 میلیارد ریال در این منطقه هستیم و با اتمام این پروژه تا پایان سالجاری تمام نقاط ناحیه منفصل شهری آساوله از آب شرب کافی و با فشار مناسب بهره مند خواهند شد.

مهندس محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: قدمت بالای شکبه های آب و فاضلاب در استان که موجب فرسوذگی می شود و همچنین توسعه شهرها و نیاز به ارائه خدمات گسترده تر، می طلبد که تأسیسات آبفا به طور مداوم اصلاح و توسعه گردد و در همین راستا با لحاظ کردن اولویتها، سالیانه قریب به 100 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه در شهرهای استان انجام می شود.

وی با اشاره به وجود 6 تصفیه خانه فاضلاب و 5 تصفیه خانه آب در استان خاطرنشان کرد: کیفیت آب در استان تابعی از استانداردهای ملی است و آزمایشگاه های شرکت با به روزترین تجهیزات و متخصص ترین نیروها در همه شهرهای استان مستقر هستند تا به طور مداوم آب موجود در شبکه را پایش و نظارت کنند و علاوه بر این دستگاه های نظارتی مانند علوم پزشکی نیز به کار ما و بر کیفیت آب نظارت مستمر دارند.

تصاویر
  • 42 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب طی سالجاری در شهرهای کردستان انجام شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری