X
با حضور نماینده مردم رزن و استاندار همدان انجام شد؛

 آغاز عملیات اجرایی طرح جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرفس

همزمان با چهارمین روز ازهفته دولت با حضور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان، فرماندار رزن ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان و مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن، پروژه طرح جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه شهر کرفس کلنگ زنی شد.
ﺳﻪشنبه، 05 شهریور 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی  که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت:خدمت رسانی دولتمردان به مردم شریف استان قابل تقدیر است ضمن اینکه مشترکین روستایی  شاهد تلاش شبانه روزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در تک تک روستاهای استان هستند.

حسن لطفی با بیان اینکه روستای کرفس زادگاه علما، نیک اندیشان و بزرگ مردان است، اظهارداشت: این شهر دارای پتانسیل ای ویژه ای در حوزه کشاورزی، صنعتی و معدنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت ؛ گفت:خداوند را شاکریم که در سطح استان شاهد اقدامات خوب و سازنده ای در حوزه آب،برق،گاز،راه آهن و کشاورزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات اثرگذاری نیز در شهرستان رزن و شهر کرفس در حال انجام است که مایه امیدواری مردم است؛ عنوان کرد:عملکردی قابل قبول، بسیار با اهمیت و تاثیرگذار در منطقه درگزین و کرفس را شاهد هستیم که بر همین اساس توانستیم به لطف خدا کرفس را ارتقاء داده و به شهر تبدیل نماییم که این مهم آورده و ارزش افزوده فراوانی برای مردم منطقه به دنبال دارد.

 استاندار همدان با اذعان به اینکه هم اکنون طرح های اقتصادی قابل توجهی با همراهی نماینده مردم شهرستان رزن پیش بینی شده و در حال پیگیری است؛ اظهارداشت: از جمله این طرح ها می توان به طرح های کشاورزی، دامداری،کشت گلخانه ای و حوزه عمران شهری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی جهش چشمگیری را دراین منطقه شاهد خواهیم بود؛ عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم و پایه ای که باید مورد توجه قرار گیرد بحث بهداشت و در راس آن بهداشت آب می باشد تا آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه ها؛ گفت: پساب فاضلاب نیز باید در راستای رونق اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد که البته این قبیل اقدامات مهم در راستای جمع آوری بهداشتی فاضلاب به وسیله شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در حال انجام است.

شاهرخی بیان کرد: با این قبلی اقدامات مجتمع؛ دیگر روستاهای همجوار نیز از خدمات ارائه شده برخوردار خواهند شد.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد بهره مندی از شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح کشور زیر یک درصد جمعیت روستایی است؛گفت: خوشبختانه در این رابطه درصد بهره مندی روستاهای استان از شبکه جمع آوری فاضلاب بیش از میانگین کشوری است.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه هم اکنون چهار پروژه جمع آوری فاضلاب در سطح روستاهای استان در حال اجرااست، عنوان کرد: با بهره برداری از پروژه های مذکور، ضریب بهره مندی از شبکه های جمع آوری فاضلاب  افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در 24 استان استان غربی کشور در دستور کار قرار گرفته توضیح داد: در حال حاضر در چهار روستای بزرگ استان به صورت فاینانس، طرح جمع آوری فاضلاب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال اجراست که بازه زمانی تعریف شده برای پروژه های مذکور 18 ماه است.

هاشمی عنوان کرد: سه پروژه از چهار پروژه مذکور مربوط به حوزه سد می باشد که از محل منابع ملی در حال تامین اعتبار است.

وی در خصوص پروژه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر کرفس نیز گفت: این پروژه به طول 22 کیلومتر  در سال جاری کلید خورده که با بهره برداری از آن  شش هزار نفر از جمعیت روستایی استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد و هزینه اجرای طرح 180 میلیارد ریال می باشد.

وی توضیح داد: تصفیه خانه کرفس 672 متر مکعب در شبانه روز به روش اس بی آر عملیات تصفیه را انجام می دهد.

در ادامه معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در خصوص  پروژه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه کرفس گفت: این پروژه یکی از چهار پروژه ای است که تامین اعتبار آن از محل بانک توسعه اسلامی صورت گرفته و این طرح جزء طرح  ایجاد شبکه فاضلاب روستاهای دارای اولویت در سطح کشور بوده است.

مجتبی حسین آبادی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در چهار روستای بزرگ تابعه شهرستانهای ملایر(حسین آباد)، همدان( دهپیاز)، بهار(آبرومند)،رزن( کرفس) در حال اجرااست، اظهار داشت:  چهارطرح های مطالعاتی مذکور، پس از تحویل به بانک توسعه اسلامی؛ چیزی در حدود 80 میلیارد تومان اعتبار دریافت نمود.

وی در نهایت توضیح داد: طرح ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب روستای دهپیاز در حال حاضر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است ضمن اینکه طرح مذکور در روستای آبرومند به تازگی کلید خورده و روستای حسین آباد ناظم نیز با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال اجرااست که تمامی چهار پروژه ذکر شده تا پایان سال جاری به مرحله بره برداری خواهند رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری