X

 برگزاري همايش نقش روحانيون در فرهنگ سازي مصرف بهينه آب

همایش نقش روحانیون در فرiنگ سازی مصرف بهینه آب با حضور ۱۵۰ نفر از روحانیون در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، مدير امور آبفاي شهرستان همدان در اين همايش گفت: براي آگاهي‌بخشي و اطلاع‌رساني در زمينه احياء و تعادل‌بخشي منابع آب بايد همه تلاش کنند تا فرهنگ استفاده صحيح و بهينه از آب و حتي ساير منابع در جامعه نهادينه شود.

وي افزود: اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي عمومي در راستاي ترويج فرهنگ استفاده صحيح از آب بايد در فضاهاي آموزشي، فرهنگي، مذهبي و اداري انجام شود و در اين زمينه، روحانيون نقش بسيار موثر و حياتي دارند.

مدير امور آبفاي همدان ضمن ارائه ي گزارشي مفصل از وضعيت آب در همدان اظهارداشت: افراط،تفريط و اسراف هميشه در مکتب اسلام، آيات وحي،نزد اهل بيت(ع) و بزرگان دين مورد نکوهش قرار گرفته است.

حسين آذرتکين با اشاره به نقش روحانيون در فرهنگ سازي مديريت مصرف صحيح آب در بين مردم عنوان کرد: روحانيون و مبلغين مذهبي به عنوان معتمدين مردم در راستاي فرهنگ سازي مصرف بهينه آب نقش تاثيرگذاري دارند. وي با بيان اينکه متاسفانه منابع آب در کشور محدود است اظهار داشت:در بخش تامين آب با مشکلاتي جدي مواجه هستيم بايد مديريت صحيح مصرف آب را با همکاري ساير بخشها در دستور کار داشته باشيم.  

مدير امور آبفاي همدان در ادامه افزود::مصرف درست آب به معناي کم مصرف کردن نيست و اسراف و زياده‌روي در همه نعمتهاي خداوندي يک گناه محسوب ميشود که جلوگيري از آن بايد مورد توجه همه مردم قرار بگيرد.

مهندس آذرتکين آب را مايع حيات دانست و افزود: حيات و زندگي انسانها با آب گره خورده و بايد با مصرف بهينه ي آن از بحران ها در اين زمينه‌ جلوگيري شود.

وي با تاکيد بر اين نکته که تريبونهاي ائمه جماعات ظرفيتهاي خوبي براي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب هستند خاطرنشان کرد: تاکنون از اين ظرفيت براي کاهش مصارف آب به خوبي بهره برداري کرده ايم و اين همکاري همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری