X
عملیات گسترده تعویض شیرآلات شبکه آب در محدوده منطقه سه مشهد

 عملیات گسترده تعویض شیرآلات شبکه آب در محدوده منطقه سه مشهد

مدیریت آبفای منطقه مشهد سه از تعویض گسترده شیرآلات مهم در محدوده این منطقه خبر داد.
شنبه، 18 فروردین 1397 | Article Rating

مدیریت آبفای منطقه مشهد سه از تعویض گسترده شیرآلات مهم در محدوده این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد، مهندس جواد جنید در این خصوص اظهار داشت: در بررسی وضعیت شبکه توزیع منطقه مشخص شد در محدوده ناحیه 9 تعداد زیادی شیرهای خراب با سایز بالا (200م م و بالاتر) وجود دارد که عملیات قطع آب را با مشکل مواجه نموده است. وجود این نواقص باعث می شد در زمان بروز اتفاق یا موارد مشابه امکان قطع آب وجود نداشته و مشکلات زیادی ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: همچنین مشخص شد این شیرها چندین سال دچار مشکل بوده اند که بنا به دلایلی تعویض شیرهای مذکور انجام نشده و در طول زمان مشکلات اشاره شده بزرگتر و محدوه های متاثر، وسیع‌تر شده اند. لذا تعویض این شیر ها در اولویت کارهای این امور قرار گرفت و از طرف دیگر با توجه به اینکه اکثر شیرها در چهاررراه های پر ترافیک ناحیه قرار گرفته بود، نیاز به اخذ مجوز های لازم از شهرداری منطقه، اداره راهنمایی و رانندگی و سایر ارگان های مرتبط وجود داشت.

مهندس جنید خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف، عملیات تعویض شیر فاز بندی و مقرر گردید پروژه یاد شده در چهار فاز اجرا گردد و پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز های مورد نیاز آغاز گردید و از آنجا که امکان صدور مجوز ساخت حوضچه در روزهای عادی وجود نداشت طی یک برنامه زمان بندی شده در ایام تعطیل مختلف از جمله عید قربان، عید غدیر، روزهای جمعه و .... ساخت حوضچه ها انجام شد.

وی افزود: در حین ساخت و آماده سازی حوضچه ها مشخص شد بخشی از خط لوله 400 م م حاشیه بلوار قره نی در چهارراه میدان بار نیز دچار فرسودگی شدید است و مشخص گردید پروژه یادشده علاوه بر آنکه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، لازم است بدون فوت وقت اجرا شود. خوشبختانه فاز یک و دو عملیات طبق جدول زیر به انجام رسید، یادآور می شود خط لوله اشاره شده در بند قبلی نیز در فاز یک تعویض گردید.

مهندس جنید همچنین بیان کرد: با هماهنگی انجام شده همزمان با فاز دو عملیات، در آدرس تقاطع خیابان حر عاملی و خیابان شهید کریمی، شیرفشار شکن 200 م م، روی خط 400 م م امور اجرایی طرح های آب شهری و مطابق با طرح دفتر فنی در آدرس اجرا گردید. از طرف دیگر با توجه به مشکلاتی که در اجرای فاز یک بوجود آمد ، در فاصله زمانی فاز یک و دو عملیات، نسبت به انجام موارد زیر اقدام شد.

مدیریت آبفای منطقه سه مشهد تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات یاد شده ثمر بخش بود و فاز دوم عملیات با مشکلات بسیار کمتری نسبت به فاز یک به انجام رسید. طبق اعلام قبلی لازم بود این عملیات در بازه زمانی 8 تا 18 به انجام برسد. عملیات تعویض شیر منطقه 3 در حدود ساعت 14 و عملیات نصب شیر فشار شکن امور اجرایی طرحهای آب شهری نیز در حدود ساعت 17 به پایان رسید.

وی اظهار کرد: به تایید کلیه مدیران و همکاران ذیربط، تعویض شیرهای یاد شده تاثیر شگرفی در کاهش مشکلات بهره برداری شبکه ناحیه 9 داشته و منتج به نتایج زیر شده است.

تصاویر
  • عملیات گسترده تعویض شیرآلات شبکه آب در محدوده منطقه سه مشهد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری