X

 برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب برای کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام

در راستای آموزش همگانی در بخش مدیریت مصرف آب، راه های صرفه جویی و حفاظت از منابع آب،کارگاه آموزشی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام برگزار شد.
چهارشنبه، 26 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، در اين برنامه مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت بعنوان مدرس، هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش مصرف درست آب و بهبود رفتاري مشتركين و اهميت صرفه جويي در شرايط بحراني كمبود آب دانستند.

مهندس محمدی با اشاره به بحران كم آبي در استان و اهميت آب در زندگي و بهداشت عمومي مردم  با ذكر آمار مصارف جهاني و كشور مان گفتند: بهترين راهكار جهت مقابله با کمبود آب، اصلاح الگوي مصرف آب در تمام كاربري هاي مسكوني و غير مسكوني است به همين منظور شركت  آب و فاضلاب  استان توجه بيشتر به فرهنگ سازي و تغيير سبك زندگي براي مقابله با كم آبي و رسيدن به مصرف متعادل آب دارد .

وی، با اشاره به جمله معروف آب مایه حیات و آبادانی است، اظهار داشت: این ماده حیاتی ضامن سلامتی انسان و عامل توسعه جوامع است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد یاد آور شد: به منظور تامین آب سالم و بهداشتی، آبهای استحصالی از منابع تامین تا درب منازل روزانه توسط کارشناسان شرکت و مراکز بهداشتی کنترل و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی، به رواج استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی طی سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: این دستگاه بیش از نیمی از املاح مفید موجود در آب را از بین می برند، و نصب این دستگاه ها در منازل به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت با اشاره به فراوانی استفاده از بطری های پلاستیکی آب بسته بندی در فصل تابستان، گفت: بطری‌های پلاستیکی آب بسته بندی که در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، در معرض تابش نور آفتاب نگهداری می‌شوند، غیر قابل استفاده و سرطان‌زا هستند.

وی ادامه داد: برخی افراد بطری‌های آب بسته بندی را در فریزر می‌گذارند تا یخ بزند سپس هنگام بیرون رفتن از منزل آن را برمی دارند تا بتوانند آب خنک بنوشند، این کار برای سلامتی بدن ضرر دارد.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: طراحی اولیه بطری‌های پلاستیکی به نحوی است که در صورت انجماد آب در آن‌ها، در اثر بروز تغییراتی در پلیمرهای این ظروف، مواد مضری وارد آن‌ها می‌شود. لذا باید از انجماد آب‌ در این بطری‌ها خودداری کرد.

وی تاکید نمودن: همه مشتركين در قبال بحران كم آبي مسئول و بايد خود را با شرايط موجود همراه و جهت آبرساني به همه مردم شركت آب و فاضلاب را ياري كنند .

در ادامه این کارگاه آموزشی، با پخش فيلم و تصاوير مربوط به مديريت مصرف، راههاي صرفه جويي و مديريت مصرف آب در خانه ها و ادارات  و مراكز درماني همچنین معرفی لوازم کاهنده مصرف آب و چگونگی استفاده از این لوازم توضیحاتی ارائه شد.

 در پايان جلسه ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرين ،بروشورهاي صرفه جويي در مصرف آب نیز در بین شرکت کنندگان در جلسه توزيع شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری