X
ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
در دومین روز کارگاه کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح شد؛

 ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد

مدیر و موسس Cewas گفت: فرهنگ ایران در زمینه استارتاپ بسیار غنی بوده و ایران جزء سه کشوری است که چنین تشکیلاتی در زمینه آب و فاضلاب را در سطح جهان دارد اما در هر صورت در منطقه کاملاً تک و منحصر به فرد است و ایران پتانسیل بسیار بالایی برای نقش رهبری در کارآفرینی بخش آب در منطقه را دارد.
ﺳﻪشنبه، 25 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دومین روز کارگاه کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب کشور با هدف استفاده از تجارب شرکت Cewas در زمینه کارآفرینی و برون‌‌سپاری فعالیت‌های این صنعت به استارت ‌آپ‌‌ها با حضور حمیدرضا کشفی معاون نظارت به بهره‌‌برداری، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس و معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس، مفلح العلوین مشاور منطقهای منابع مشترک دفتر همکاری‌های سوئیس_سفارت سوئیس در اردن، مایکل کروپاک مدیر و موسس cewas (موسسه حمایت از شرکتهای نوپا)، جمعی از مدیران کل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و کارشناسان، و مدیران شرکت ساتکاب برگزار شد.
در این نشست، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس گفت: کشور سوئیس نسبت به توسعه تعهد دارد و همچنین، کمبود آب در سطح جهان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان رو به افزایش است و این موضوع نیاز به توجه ویژه‌، ارتباط محکم و بیشتری بین مردم در سرتاسر جهان دارد. همانطور که می دانید آب یکی از عناصر حیاتی برای توسعه و صلح است بنابراین، برنامه‌ای به اسم "برنامه صلح آبی" که دربرگیرنده مناطق مختلف در جهان است را برای توسعه و ترویج دنیایی که امنیت آبی دارد به اجرا گذاشته است و لازمه این برنامه، نوآوری و حضور مستمر بخش خصوصی در این زمینه است. 
معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس افزود: بنابراین، نقش کسب و کار در این زمینه هر ساله رو به افزایش است. برای اینکه بتوانیم با مبحث بحران آب مواجه شویم نیاز به نوآوری داریم و به همین دلیل با شرکت‌ها و موسساتی مانند Cewas همگاری می‌کنیم و مشارکت‌هایی را در سراسر جهان در کشورهای مختلف ایجاد کردیم که تاکید و محوریت آن نوآوری است.
در ادامه این نشست، مایکل کروپاک مدیر و موسس Cewas ضمن ارائه مقاله خود در مورد برنامه حمایت از شرکت‌های نوپا در زمینه آب و فاضلاب در سراسر جهان، بیان کرد: همه ما در بخش آب فعالیت می‌کنیم و می دانیم که آب چه اهمیتی دارد؛ آب کالایی ضروری برای زندگی، انسانها، حیوانات، گیاهان و هر نوع موجود زنده است و همچنین، مطلب مهم دیگر در مورد آب این است که آب یکی از اجزای حقوق بشر بوده و با توجه به ماهیت خاص آب در زمینه توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب دارای انحصار طبیعی است و اینجاست که دولت‌ها نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند همانطور که در ایران نیز نقش دولت در این زمینه بسیار برجسته است. 
کروپاک افزود: با توجه به اهمیت آب و نقش عمده‌ای که دولت در زمینه ایفا می‌کند موجب شده که کارآفرینان کمتر به حوزه آب توجه داشته و تمایل زیادی نسبت به این بخش نداشته باشند و نوآوری نیز در این بخش کم شود هدف ما مقابله با این چالش و جذب کارآفرینان در این بخش آب و فاضلاب است. بنابراین، ما نیاز به نوآوری و خلاقیت برای مقابله با مسائل مربوط به آب داشته و برای به دست آوردن نوآوری نیاز به نیروی جوان و خلاق برای کسب و کار داریم. بنابراین، باید از این منبع غنی برای نوآوری و مقابله با مسائل و چالش‌های آب و کم‌آبی استفاده کنیم. از همین رو، به شرکت‌های نوپا که از جوانان با انگیزه تشکیل شده، نیاز است. 
مدیر و موسس Cewas  مطرح کرد: فرهنگ ایران در زمینه استارتاپ بسیار غنی بوده و ایران جزء سه کشوری است که چنین تشکیلاتی در زمینه آب و فاضلاب را در سطح جهان دارد اما در هر صورت در منطقه کاملاً تک و منحصر به فرد است. 
وی ادامه داد: دولت نقش بسیار مهمی زمینه فضای کارآفرینی دارد و به نقش آن بسیار برجسته است چه به عنوان تسهیل‌کننده برای این فعالیت‌ها و چه به عنوان مشتری. موضوعی که می‌تواند ایران را به عنوان یکی از پیشگامان و پیشرو در این زمینه مطرح کند هماهنگی و همکاری و فضای کارآفرینی است. ایران تشکیلات و عوامل مورد نیاز را دارد اگر هماهنگی و همکاری بین آنها تقویت شود. ایران پتانسیل بسیار بالایی برای نقش رهبری در کارآفرینی بخش آب در منطقه را دارد و من خرسند خواهم بود در این زمینه، همکاری داشته باشم.
مدیر و موسس Cewas  عنوان کرد: در جلسه دیروز، توافق شد که یک نقشه راه بر پیشنهادی برای همکاری به اتفاق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ساتکاب و دولت سوئیس ارائه دهیم.  اولین بحث آموزش و تبادل تجربیات در زمینه اکوسیستم کارآفرینی در بخش آب است و تماس و ارتباط با جهان که می‌تواند از طریق Cewas انجام شود و موضوع دیگر، در زمینه توسعه ظرفیت‌ها، فناوری و تبادل فناوری و تبادل اطلاعات که می‌تواند یک فضای کارآفرینی را در ایران قوی‌تر کند. بحث بعدی، حمایت و پشتیبانی از اکوسیستم کارآفرینی آب است که می‌تواند برای ایران بسیار مفید باشد و در نهایت تمام این موارد می‌تواند منتج به ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای کارآفرینی آب شود که یکی از اهداف مهم این مرکزی که ایجاد میشود، همکاری در ایجاد و حمایت از برنامه‌های نوآوری در زمینه آب در منطقه و چه در خود کشور است که با همکاری و مشارکت عوامل مختلف در این زمینه ایجاد می‌شود.

تصاویر
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
  • ایران پتانسیل بالایی برای رهبری کارآفرینی بخش آب در منطقه دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری