X
223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت
وزیر نیرو در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد فارس:

 223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت

وزیر نیرو در آیین بهره برداری از فاز اول شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد طی سخنانی گفت: طرحی که امروز با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد، دویست و بیست و سومین تصفیه خانه فاضلابی است که تا کنون در کشور افتتاح شده است.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، طی مراسمی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، محمدعلی قلندری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا روستایی استان فارس، جمعی از مدیران ارشد اجرایی کشوری و استانی، جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان و شورای اسلامی شهر، خانواده معظم شهدا و مردم شهر نورآباد، فاز اول شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت. 
بنابراین گزارش در این مراسم، دکتر اردکانیان وزیر نیرو طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان فارس گفت: وزارت نیرو در استان فارس و در بخش های مختلف برق ، آب و فاضلاب 386 طرح را در دست اجرا دارد که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد. 
وی پیشرفت متوسط این پروژه ها را 40 درصد عنوان نمود و افزود: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم آن دسته از طرح هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند به بهره برداری برسند. 
وزیر نیرو در خصوص طرح هایی که در این سفر به بهره برداری می رسند یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، نیز بیان داشت: توفیقی حاصل شده است تا در این سفر دو روزه در مراسم آغاز به کار و بهره برداری از 12 طرح و پروژه ی برق، آب و فاضلاب  شرکت کنیم که بالغ بر 3500 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است. 
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مطلب که طرح های وزارت نیرو ارتباط مستقیمی با آسایش و امنیت خاطر مردم دارد، بیان داشت: به لطف خداوند و تلاش مستمر در همین راستا، طرحی که امروز در مدار بهره برداری قرار گرفت، دویست و بیست و سومین تصفیه خانه ی فاضلاب  کشور است که تاکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است. وی افزود برای اینکه امروز این تصفیه خانه ی فاضلاب که پنجاه و پنجمین تصفیه خانه فاضلابی است که در دولت تدبیر و امید از نیمه ی سال 1392 در سراسر کشور در زمانی کمتر از  شش سال افتتاح شده است و در عین حال جزو پیشرفته ترین تصفیه خانه های فاضلاب کشور محسوب می شود ، امروز در مدار بهره برداری قرار گیرد اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است در این مراسم رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز طی سخنانی به بیان مشخصاتی از استان فارس پرداخت و ضمن بیان مشکلات شهرهای استان فارس در حوزه آب و فاضلاب به تقدیر از وزیر نیرو به پاس اجرای طرح های مختلف آبرسانی در نقاط مختلف استان پرداخت و اقدامات وزارت نیرو در این حوزه را علمی و دانش بنیان توصیف کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش اعتبارات جهت اجرای طرح های پایدار آبرسانی در شهرها و روستاهای استان شد.
بنا بر همین گزارش، پیش از سخنان وزیر نیرو، مهندس محمد علی قلندری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس طی سخنانی به ترسیم سیمای شرکت آبفا استان فارس و وضعیت طرح های آبرسانی و فاضلاب استان پرداخت . 
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در همین خصوص گفت: شرکت آب و فاضلاب استان فارس 83 شهر و 200 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد و همواره با عزمی جزم در راستای رسالت خطیر خود به ارائه ی خدمات آب و فاضلاب به مردم شریف استان فارس پرداخته است. 
مهندس قلندری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به طرح های فاضلاب استان گفت:  فاز اول شبکه ی جمع آوری و تصفیه خانه ی فاضلاب شهر نورآباد که امروز به دستان وزیر نیرو و با حضور مدیر عامل پرتلاش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره برداری رسید پنجمین تصفیه خانه فعال در شهرهای استان فارس می باشد و با امید به الطاف خداوندی تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 
در همین گذر شرکت آبفا استان فارس در راستای سیاست های دولت امید گستر یازدهم و دوازدهم در جذب منابع مالی غیر دولتی طی سالهای گذشته موفق به جذب تسهیلات مالی بانک توسعه ی اسلامی به منظور ایجاد تاسیسات فاضلاب در 6 شهر استان شامل شهرهای آباده، سپیدان ، داراب ، نی ریز، فیروزآباد و فسا به میزان  144 میلیون یورو گردید که عملیات اجرایی طرح های فاضلاب در این 6 شهر فعال و  به سرعت در حال اجراست. مهندس قلندری در ادامه با اشاره به طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرنورآباد، مشخصات فنی این طرح را تشریح و بیان داشت: طرح مورد افتتاح نیز  شامل : 3 کیلومتر خط انتقال و 64 کیلومتر شبکه ی جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب می باشد . تصفیه خانه ی این طرح در دو مدول طراحی شده که مدول اول آن با ظرفیت 7600 متر مکعب در شبانه روز به روش لجن فعال _ هوادهی گسترده با قابلیت حذف ازت ( در توسعه های آتی با فرآیند BNR  از نوع A2O ) با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت و با بهره برداری از فاز اول این طرح 8200 خانوار شهر نورآباد از مزایای آن بهره مند خواهند شد.و پساب تصفیه شده آن قابلیت استفاده در بخش کشاورزی را داراست.
 

تصاویر
  • 223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت
  • 223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت
  • 223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت
  • 223 اُمین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری