X
برگزاری کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی در شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه

 برگزاری کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی در شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه

کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی باهمکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در شرکت آبفای شهری استان جهت آشنایی پرسنل این شرکت با تهدیدات و خطرات فضاهای مجازی برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، این کارگاه آموزشی توسط ستوان دوم امیرحسین افکاری از کارشناسان شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو پلیس فتا کرمانشاه تدریس شد.

افکاری کارشناس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شناختن افراد در فضای سایبر سخت است درمورد سوءاستفاده های مالی سایت های جعلی با استفاده از درگاههای جعلی پرداخت الکترونیکی، کلاهبرداری با ارسال پیامکهای دروغین جایزه، کلاهبرداری با اسکیمرها و کپی کردن کارتخوان افراد، خطرات استفاده از فضاهای مجازی و اپلیکشن های ارتباطی، فیلترشکن ها و... به ارائه توضیح و آموزش پرداخت.

افکاری با بیان اینکه همه بسترهای اینترنتی ارتباط بویژه اپلیکشن هایی چون تلگرام و اینستاگرام که محدودیتی در سرقت اطلاعات ندارند و فیلترشکن ها که ناامن ترین بستر را در استفاده از فضای سایبری ایجاد می کنند، خطرات و آسیب های بسیاری به همراه دارند، افزود: این بسترهای ارتباط اینترنتی موجبات تخلفات مجازی و رشد افراد فاقد وجاهت قانونی و الگوسازی نامناسب و تغییر ارزشهای مثبت اخلاقی جامعه به ضدارزشهای اخلاقی و... را فراهم می نمایند.

کارشناسان شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو پلیس فتا کرمانشاه با تأکید بر لزوم تغییر دوره ای رمزهای مالی و شناسایی، افزود: به صورت دوره ای رمزهای کارتی را تغییر داده و اطلاعات مهم خود را هر چند وقت یک بار از گوشی و یا لپ تاپ خود به یک محل امن منتقل و از نرم افزارهای رمزگذار استفاده نمایید زیرا ممکن است گوشی یا لپ تاپ شما به سرقت رفته و یا گم شود و اطلاعات شما در اختیار دیگران قرار بگیرد.

کارشناس پلیس فتا استان کرمانشاه یکی از اشتباهات کاربران را انتشار تصاویر دیگران بدون اجازه آنها عنوان کرد و گفت: گاهی کاربران شبکه های اجتماعی عکس های دسته جمعی را منتشر می کنند که ممکن است یکی از اعضا موافق منتشر شدن تصاویر خود نباشد و دست به شکایت بزند به همین دلیل قبل از هرگونه انتشار تصاویر دیگران حتما آن ها را مطلع و اجازه بگیرد زیرا انتشار تصاویر دیگران جرم است.

ستوان دوم امیرحسین افکاری در خاتمه اظهار داشت : پلیس فتای استان کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

 

 

تصاویر
  • برگزاری کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی در شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه
  • برگزاری کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی در شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری