X
ابراز رضایت معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از کیفیت ساخت تصفیه خانه فاضلاب بیرجند

 ابراز رضایت معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از کیفیت ساخت تصفیه خانه فاضلاب بیرجند

در ادامه سفر معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و هیات همراه از عملیات اجرایی پروژه در حال ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بازدید به عمل آمد.
یکشنبه، 16 تیر 1398 | Article Rating

مدیر دفتر تجهیز منابع و جذب مشارکت های بخش غیردولتی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی پس از انجام بازدید میدانی از روند اجرای پروژه و تجهیزات خریداری شده برای تصفیه خانه فاضلاب در جلسه جمع بندی به روند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: فرایند اخذ تسهیلات از بانک توسعه و تجارت اکو فرایندی بسیار زمان بر و سختی بود که انجام شد و تمام تلاش های انجام شده سبب شده پروژه فاضلاب بیرجند که با اعتبارات دولتی 40 سال زمان برای اتمام نیاز داشت طی زمانی قریب به 5 سال اجرایی شده و نیمه اول سال 99 شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
مهندس بهارشاهی از پیشرفت 70 درصدی این پروژه در حال حاضر خبر داد و گفت: خط انتقال تصفیه خانه نیز از محل اعتبار بانک توسعه و تجارت اکو به طول 9 کیلومتر و با قطر لوله 1200 میلی متر به اتمام رسیده است.
وی به افزایش سقف وام از بانک اکو به میزان 7 میلیون یورو اشاره کرد و افزود: با اختصاص این اعتبار، پروژه، مجدد فعال شده و مطالبات پیمانکار پرداخت گردیده است.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه با ابراز رضایت از کیفیت ساخت و تجهیزات تهیه شده برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، اظهار کرد: در سطح کشور تنها دو پروژه فاضلاب شهریار و فاضلاب بیرجند موفق به اخذ تسهیلات از بانک توسعه و تجارت اکو شده اند که با توجه به اهمیت بازچرخانی آب در این منطقه این پروژه اجرایی گردیده است.
مهندس کشفی با اشاره به فرسودگی بالای شبکه توزیع در سطح استان گفت: باید با استفاده از منابع ملی، منابع استانی و مشارکت مردمی از طریق فرصت های قانونی در اختیار شوراهای اسلامی شهرها میزان هدررفت آب استان را به متوسط کشوری که عددی در حدود 25 درصد می باشد برسانیم.  
مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان بازدید از مدول دوم تصفیه خانه بیرجند به سوالات خبرنگاران استان پاسخ داد و گفت: تمام تلاشمان این است که تابستان بدون تنشی در زمینه آب در کشور سپری کنیم.
وی ادامه داد: باید با استفاده از مشارکت شوراهای اسلامی، اعتبارات استانی و کمک های شرکت مهندسی درصد هدررفت آب در استان خراسان جنوبی را کاهش دهیم‌.
لازم به ذکر است، مهندس کشفی در این سفر از برخی پروژه های آبرسانی روستایی همچنین  از تاسیسات پمپاژ و خطوط انتقال آب از دشت محمدیه  به بیرجند و تصفیه خانه شیمیایی آب مرکز استان بازدید کردند و سپس جلسه جمع بندی سفر پیرامون شهرها و روستاهای دارای تنش آبی خراسان جنوبی تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

 

تصاویر
  • ابراز رضایت معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از کیفیت ساخت تصفیه خانه فاضلاب بیرجند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری