X
صعود سراسری مشترک کارکنان وزارت نیرو به قله سالوک در استان خراسان شمالی

 صعود سراسری مشترک کارکنان وزارت نیرو به قله سالوک در استان خراسان شمالی

همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب، 190 نفر از کارکنان وزارت نیرو به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان شمالی به قله سالوک صعود کردند.
شنبه، 15 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی ، مهندس غلامحسن ساقی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت : 190 نفر از کوهنوردان شرکت‌های تابعه وزارت نیرو از استان های مختلف کشور شامل 150 نفر آقا و 40 نفرازبانوان کوهنورد با همراهی مهندس حسين زاده دبير شوراي مرکزي ورزش  وزارت نيرو به قله سالوک صعود نمودند .

ایشان افزودند : کوهنوردان از پنجم تیرماه در استان خراسان شمالی حضور یافته و مراسم افتتاحیه این صعود روز چهار شنبه پنجم تیر ماه با حضور جناب آقاي حسين زاده دبير شوراي مرکزي ورزش  وزارت نيرو ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی ، تعدادی از مدیران کل ادرات و مدیران شهرستانی برگزار شد و آقایان حسین زاده و حیاتی سخنرانان این مراسم بودند که در مورد اهمیت ورزش های همگانی و مخصوصا ورزش مفرح کوهنوردی سخنانی را ایراد نمودند.

ساقی در ادامه گفت : یکی از دغدغه‌های استاندار محترم خراسان شمالی ، معرفی استان در سطح ملی و بین المللی با برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی در سطح کشوری است و این رویداد ورزشی که مطابق تقویم ورزشی وزارت نیرو در روز ششم تیر ماه 98 و بصورت یک روزه برگزار گردید  بستری مناسب برای معرفی پتانسیل های طبیعی استان به همکاران وزارت نیرو در سراسر کشور بود .

خاطر نشان می شود : اختتامیه این صعود در محل خانه کوهنورد واقع در روستای رختیان و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد و رئیس دفتر دکتر قربانی ، نماینده مردم شهر های بجنورد ، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ، با اهداء حکم صعود برگزار گردید.

قله سالوک که در امتداد رشته کوههای البرز و به ارتفاع 2960 متر قرار گرفته ، در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری جنوب غربی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی  چون نگینی زیبا قد برافراشته است . سالوک به دلیل داشتن شرایط ویژه اش از غنای جانوری و گیاهی خاصی برخوردار است. دره طویل و عمیق سالوک با درختان ارس بسیار ماهرانه تزئین شده است و آبادی های پیرامون آن خیلی زیبا و سرسبز و پر آب هستند از این رو یکی از راه های کسب درآمد مردم منطقه سالوک کشاورزی است و در تمام این روستاها کشتزارهای وسیع گندم، جو و حبوبات دیده می شود.

تصاویر
  • صعود سراسری مشترک کارکنان وزارت نیرو به قله سالوک در استان خراسان شمالی
  • صعود سراسری مشترک کارکنان وزارت نیرو به قله سالوک در استان خراسان شمالی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری