X
مدیر امور آبفای شهر روانسر خبر داد:  واگذاری 312 فقره انشعاب آب و فاضلاب درشهرهای روانسر و شاهو

 مدیر امور آبفای شهر روانسر خبر داد: واگذاری 312 فقره انشعاب آب و فاضلاب درشهرهای روانسر و شاهو

مدیر امور آبفای شهر روانسر با اشاره به تامین آب روستاهای مسکین آباد و قلانجه درحومه شهر روانسر طی سال گذشته، افزود: در شاهو 3 مورد و در روانسر 2 مورد تامین آب داشتیم و در این راستا 2 حلقه چاه در روانسر و 2 حلقه چاه و یک باب چشمه در شاهو ایجاد شده است.
پنجشنبه، 16 فروردین 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، غفار صالحی در تشریح عملکرد امور آبفای شهر روانسر اظهار داشت: صد درصد جمعیت شهرهای «روانسر» و «شاهو» تحت پوشش  تاسیسات آب قرار دارند و نیز 96 درصد جمعیت روانسر و 91 درصد جمعیت شاهو تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند.

مدیر امور آبفای شهر روانسر با اشاره به تامین آب روستاهای مسکین آباد و قلانجه درحومه شهر روانسر طی سال گذشته، افزود: در شاهو 3 مورد و در روانسر 2 مورد تامین آب داشتیم و در این راستا 2 حلقه چاه در روانسر و 2 حلقه چاه و یک باب چشمه در شاهو ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود 3 باب مخزن در روانسر و 2 مخزن در شاهو، گفت: یک ایستگاه پمپاژ آب در روانسر داریم که ظرفیت ایستگاه پمپاژ در این شهر 1600 مترمکعب در شبانه روز است.

صالحی حجم مخازن  درمدار شهر روانسر را 5500 مترمکعب و در شاهو 530 مترمکعب عنوان کرد و افزود: در روانسر 7 هزار و 741 مشترک آب و در شاهو 1099 مشترک آب داریم.

این مسئول، تعداد کل مشترکین فاضلاب در روانسر را 7080 و در شاهو 964 مشترک اعلام کرد و گفت: در روانسر طی سال گذشته 2055 متر اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب انجام شد و در شاهو نیز 100 متر انجام گرفت.

وی از واگذاری 312 فقره انشعاب آب و فاضلاب به مشترکین در سال گذشته خبر داد و افزود: در روانسر 304 فقره و در شاهو 8 فقره واگذاری انشعاب صورت گرفت، همچنین در در روانسر 139 دستگاه و در شاهو 206 دستگاه کنتور خراب مشترکین به صورت رایگان تعویض شد.

مدیر امور آبفای شهر روانسر از رفع 1453 مورد حادثه و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب خبر داد و گفت: در روانسر 1219 و در شاهو 234 مورد حادثه رفع گردید. همچنین 14 فقره استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب داشتیم که 13 فقره مربوط به شهر روانسر است.

 

وی از مرئی‌سازی 100 دستگاه شیر قطع و وصل آب مشترکین در روانسر خبر داد و اظهار داشت: 6205 مورد کلرسنجی آب در روانسر و 1800 مورد در شاهو، 155 مورد نمونه‌گیری و انجام آزمایشات مرتبط با آب از دیگر اقدامات انجام شده است.

صالحی میزان مطلوبیت بهداشت آب شهروندان روانسر و شاهو را صددرصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 10 هزار و 306 کیلومتر شستشوی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب و شسشتشوی 10 باب مخزن ذخیره آب انجام شده است.

وی از شستشو و لایروبی 5709 کیلومتر شبکه مدرن و سنتی فاضلاب خبر داد و گفت: سال گذشته 1499 مورد احداث، لایروبی، همسطح‌سازی، تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب در شهرهای روانسر و شاهو انجام شده است.

صالحی در ادامه به انجام 291 مورد بازدید، تعمیر، مرئی‌سازی، تهیه شناسنامه فنی، احداث لایروبی، بازسازی حوضچه شیرآلات آب در شهرهای روانسر و شاهو اشاره کرد و گفت: در روانسر 99.6 درصد و در شاهو 98 درصد قرائت کنتور آب مشترکین داشتیم.

وی از بررسی 42 مورد مشترک کم‌مصرف و پُرمصرف، پیمایش 42 مورد ملک به ملک مشترکین، نَشت‌یابی از خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و انشعابات آب به منظور شناسایی نشت‌های نامرئی و جلوگیری از هدر رفت آب به میزان 83.5 کیلومتر و نشت‌یابی 4190 فقره انشعابات آب در شبکه و خطوط انتقال خبر داد.

 

صالحی تعویض ترانس هوایی چاه بله زین، تعویض الکتروپمپ شناور چاه شماره یک بله زین، نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته برای ساختمان اداره را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: پروژه احداث مخزن ذخیره آب 2000 مترمکعبی در شهر شاهو در دست اجرا است.

وی ادامه داد: تعویض الکتروپمپ شناور kw 13 چاه سید جلال و تعویض kw 37 چاه اصلی منصور آقایی در شاهو از دیگر کارهای صورت گرفته است؛ پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهر شاهو نیز به طور 600 متر در دست اجرا است.

مدیر امور آبفای شهر روانسر همچنین بیان کرد: پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهر روانسر به طول 650 متر در و پروژه اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب شهر روانسر به طول 3 کیلومتر در دست اجرا می باشد.

 

صالحی با اشاره به انجام مطالعات و برآورد 3 مورد از شبکه‌های آب و فاضلاب در شهرک‌های شبکه بهداشت و درمان، ویس قرن و فرهنگیان شهر روانسر گفت: خرید یک دستگاه پمپ  93kwشناور رزور جهت چاه شماره دو بله زین به مبلغ 23 میلیون تومان و خرید یک دستگاه کمپرسور برقی جهت حوادث و اتفاقات در روانسر از دیگر کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به خرید و نصب 7 کپسول آتش نشانی در منابع، مخازن و تاسیسات روانسر، کاشت 130 اصله نهال مثمر در اطراف منابع و مخازتن و تاسیسات روانسر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: نصب شیر هیدرانت و علمک آتش نشانی در شهر شاهو، خرید دو عدد کنتور مغناطیسی هوشمند و حجمی برای خروجی مخازن آب شُرب شهر روانسر و شاهو نیز از دیگر اقدامات است.

صالحی در پایان از بازسازی، بهینه‌سازی، سرویس و رنگ آمیزی ایستگاه پمپاژ و ساختمان سرایداری مخزن 2500 مترمکعبی شهر روانسر، رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان اداری و مسکونی آبفای شهر روانسر، تامین آب شُرب و نصب 12 علمک شیرآب جهت سیاه چادرها و کانکس‌های مراکز اسکان مهمانان نوروزی در ورودی و خروجی شهر روانسر خبر داد.

تصاویر
  • مدیر امور آبفای شهر روانسر خبر داد:  واگذاری 312 فقره انشعاب آب و فاضلاب درشهرهای روانسر و شاهو
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری